ByggNV ByggNV skrev:
Uppvärmningen är helt ok nu, för nu är problemet att tappa vattentrycket
Hur ser det ut vid säkerhetsventilens ( 1,5 bar ) rör , är det blött där. Om kärlet är felaktigt och vatten kommer ut vif ventilen, så ökar trycket när vattnet blir varmare. Säken öppnar då, trycket sjunker och manometern dalar. När dy fyller nu som pyspunka, kolla manometern, den ska stiga saaakta och inte hoppa upp. Gör den det, så är det dåligt med luft eller punka på blåsan. Eller ännu värre, läck i systemet.

MultiMan
ByggNV ByggNV skrev:
Yes!
Ta aldrig dit den hantverkaren igen och hitta en annan.

• Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
ByggNV ByggNV skrev:
Yes!
Har du ignorerat den inkompetenta installatören och kollat att det är luft i kärlet?

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
ByggNV
useless useless skrev:
Har du ignorerat den inkompetenta installatören och kollat att det är luft i kärlet?
Jag vill men vet inte exakt hur jag ska tömma vattnet för att göra det efteråt

ByggNV ByggNV skrev:
Jag vill men vet inte exakt hur jag ska tömma vattnet för att göra det efteråt
Testa bara att trycka lite snabbt på bilventilen så ser du om det är något tryck över huvud taget.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
ByggNV
Uppdatering:
Jag bad företaget att makulera fakturan, och det gjorde de. Problemet med vattentrycket kvarstår dock, så jag överväger att anlita ett annat företag för att undersöka det.

De var även tvungna att ändra placeringen av filtret eftersom det inte gick att öppna för rengöring. Otroligt nog monterade installatören filtret utan att tänka på hur man skulle kunna rengöra det!

Utomhusenheten är inte helt rak. När jag påpekade det sa de att det var okej, men med tanke på alla andra misstag de har gjort känns det svårt att lita på deras bedömning.

Här är en bild – vad tycker ni?
Tack!

• Ute-enhet monterad snett vid husvägg, med kablar och rör anslutna. Gräsmatta och träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
Enligt Nibes anvisningar ska utedelen vara i våg.
Jag vidhåller vad jag skrivit tidigare och tror tror du är inne på rätt spår angående anlita ett annat företag.

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
H
Utedelen måste stå rakt, för kompressorns skull.
Är det polarpumpens installatörer som har installerat värmepumpen?

ByggNV
H H-Thomasson skrev:
Utedelen måste stå rakt, för kompressorns skull.
Är det polarpumpens installatörer som har installerat värmepumpen?
Tack. är min räknas som rak ?
Svensk Kylservice Göteborg

Justera fötterna så den står rakt bara? Mät med vattenpass i bakkant

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.