7 391 läst ·
84 svar
7k läst
84 svar
NIBE värmepump värmer inte som den ska
Hur ser det ut vid säkerhetsventilens ( 1,5 bar ) rör , är det blött där. Om kärlet är felaktigt och vatten kommer ut vif ventilen, så ökar trycket när vattnet blir varmare. Säken öppnar då, trycket sjunker och manometern dalar. När dy fyller nu som pyspunka, kolla manometern, den ska stiga saaakta och inte hoppa upp. Gör den det, så är det dåligt med luft eller punka på blåsan. Eller ännu värre, läck i systemet.ByggNV skrev:
Uppdatering:
Jag bad företaget att makulera fakturan, och det gjorde de. Problemet med vattentrycket kvarstår dock, så jag överväger att anlita ett annat företag för att undersöka det.
De var även tvungna att ändra placeringen av filtret eftersom det inte gick att öppna för rengöring. Otroligt nog monterade installatören filtret utan att tänka på hur man skulle kunna rengöra det!
Utomhusenheten är inte helt rak. När jag påpekade det sa de att det var okej, men med tanke på alla andra misstag de har gjort känns det svårt att lita på deras bedömning.
Här är en bild – vad tycker ni?
Tack!
Jag bad företaget att makulera fakturan, och det gjorde de. Problemet med vattentrycket kvarstår dock, så jag överväger att anlita ett annat företag för att undersöka det.
De var även tvungna att ändra placeringen av filtret eftersom det inte gick att öppna för rengöring. Otroligt nog monterade installatören filtret utan att tänka på hur man skulle kunna rengöra det!
Utomhusenheten är inte helt rak. När jag påpekade det sa de att det var okej, men med tanke på alla andra misstag de har gjort känns det svårt att lita på deras bedömning.
Här är en bild – vad tycker ni?
Tack!
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Justera fötterna så den står rakt bara? Mät med vattenpass i bakkant
Klicka här för att svara