Hej,
Jag skulle vilja fråga om råd om hur ska man kunna få igång Nibe uplink.
Jag tittade på Nibes video men stötte på problem redan i början. Jag tryckte på internet ikonen sedan fick jag ett meddelande som säger " Din anlägning saknar förbindelse mot Nibe uplink" (bifogar bilden.)
Tacksam för hjälp.
Jag skulle vilja fråga om råd om hur ska man kunna få igång Nibe uplink.
Jag tittade på Nibes video men stötte på problem redan i början. Jag tryckte på internet ikonen sedan fick jag ett meddelande som säger " Din anlägning saknar förbindelse mot Nibe uplink" (bifogar bilden.)
Tacksam för hjälp.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 698 inlägg
Är pumpen ansluten till internet öht?
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 698 inlägg
Har precis bråkat ett par timmar med att koppla upp en likadan pump.P Printavril skrev:
Vi börjar med hårdvaran:
1) Kabel från pumpen till ethernet uttag ✅
2) Är ethernet uttaget som pumpen är kopplad till inkopplat i router i mediaskåpet? (Hos oss är det uttag ”1”.
Löstes detta?
Det finns ethernet uttag på framsidan av 730, tror det är en förlängning då baksidan är ett helvete att komma åt.P Printavril skrev:
Man behöver ha uplink appen där man skall skriva in ”strängen” för att gå vidare med uppkopplingen
Jag kom på vad som (förmodligen) är fel. Jag har inte uppdaterat mjukvaran, min värmepump säger "Din anläggning saknar förbindelse mot NIBE Uplink". Jag hittade denna artikel som förklarar att NIBE Uplink slutade fungera i augusti 2024, nu ska den istället ansluta till MyUplink. Jag kommer m.a.o. behöva uppdatera mjukvaran via USB.
Hej, Löste du problemet? Jag stöter samma problem och har uppdaterat mjukvaran till senaste. Har även IP-adressen på Nibe, men fortfarande problem...
Klicka här för att svara