Som en del av det pågående VVS-projektet skall bergVPns framledningsgivare flyttas från pumpen till utgående rör från acktanken. Istället för att flytta befintlig givare tänkte jag köpa en ny.
Holmbergsrör i stockholm konstaterade att man då måste veta vilken modell och givare den handlar om för att kunna hitta rätt beställningsnummer och det hade man ju faktiskt inte tid med......
Det är alldeles uppenbart att rörfirmorna har det för bra idag - fanns det någon som helst konkurrens på marknaden skulle man inte kunna ha den attityd man har mot kunderna.
Ett annat exempel är stockholmsfirman Stuvsta Rör som ville ha minst en förmiddag på sig för att skruva upp en ny vattenmätarkonsoll - det handlar om två skruvar i väggen och tre kopplingar att draihop. Minst FEMTUSEN spänn ville man ha för arbetet. Jag gissar att arbetet tar mig under en timme att göra själv.
Var finns alla polska rörkrökare?
Jag ringde till Nibe istället som på 1 minut tog fram rätt artikelnummer och som dessutom kunde skicka en till mig direkt. Klockren service!
EDIT: Och minst lika bra service lämnade Energikompaniet i Norrköping (!), partner till Värmepumpsgrossisten, som efter lite betänketid levererar givaren gratis, trots att vi inte gjort affärer tidigare! Marcus på Energikompaniet har helt klart gått överkursen i "customer relations".