Medlem
· Stockholms län
· 80 inlägg
Såg att trycket låg på 0,5 bar och försöker fylla på vattensystemet enligt manualen, se bild. Men trycket stiger inte efter att påfyllningsventilen öppnats.
1. Vad göra?
2. Om jag inte löser det ikväll, kan jag låta den gå på 0,4 bar några dagar, eller är det skadligt?
1. Vad göra?
2. Om jag inte löser det ikväll, kan jag låta den gå på 0,4 bar några dagar, eller är det skadligt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholms län
· 80 inlägg
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Du skadar inget så det är ingen fara, men det är konstigt om inget händer när du vrider på påfyllningen. Det sitter inte någon mer kran mellan pump och kallvatten?
Det hörs ganska tydligt om det kommer vatten när man vrider på kranen.
Det hörs ganska tydligt om det kommer vatten när man vrider på kranen.
Medlem
· Stockholms län
· 80 inlägg
Tack för svar! Jag testade en gång till och insåg att jag tolkade sista meningen i manualens första stycke som att ventilen (46) ska stängas, när det egentligen var själva varmvattenkranen som ska stängas. Kanske var jag lite för trött när jag läste, men nu funkade det!
Återigen tack!
Återigen tack!
Klicka här för att svara

