Såg att trycket låg på 0,5 bar och försöker fylla på vattensystemet enligt manualen, se bild. Men trycket stiger inte efter att påfyllningsventilen öppnats.

1. Vad göra?
2. Om jag inte löser det ikväll, kan jag låta den gå på 0,4 bar några dagar, eller är det skadligt?


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Svarta visaren = nuvarande tryck.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
Du skadar inget så det är ingen fara, men det är konstigt om inget händer när du vrider på påfyllningen. Det sitter inte någon mer kran mellan pump och kallvatten?

Det hörs ganska tydligt om det kommer vatten när man vrider på kranen.
 
  • Gilla
Nybörjarnybyggare
  • Laddar…
Tack för svar! Jag testade en gång till och insåg att jag tolkade sista meningen i manualens första stycke som att ventilen (46) ska stängas, när det egentligen var själva varmvattenkranen som ska stängas. Kanske var jag lite för trött när jag läste, men nu funkade det!

Återigen tack!
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.