Jag har en fråga angående Nibe f750 framsidans kåpa kan man ta isär med att skruva loss i botten efter det kan jag ta isär och lyfta av både höger och vänster sidorna för jag vill komma ut spillkoppen som sitter längst in och göra rent. Har nämligen en hylla som står vid sidorna som måste flyttas för att kunna ta loss om det går

Foliehatten3
H Hagman97 skrev:
Jag har en fråga angående Nibe f750 framsidans kåpa kan man ta isär med att skruva loss i botten efter det kan jag ta isär och lyfta av både höger och vänster sidorna för jag vill komma ut spillkoppen som sitter längst in och göra rent. Har nämligen en hylla som står vid sidorna som måste flyttas för att kunna ta loss om det går
Har du inte en liten lucka nere vid att öppna för att komma åt

Jag har sett att andra har spillkoppen är monterad väldigt nära på andras men på min är den längst in och väldigt trångt har försökt att nå men måste flytta skåpet och ta loss sidokåpan

Foliehatten3
H Hagman97 skrev:
Jag har sett att andra har spillkoppen är monterad väldigt nära på andras men på min är den längst in och väldigt trångt har försökt att nå men måste flytta skåpet och ta loss sidokåpan
Det går på min F370 att lyfta av hela fronten. Vet ej exakt var skruvarna sitter dock. Det var en rörmokare som öppnade

Ja hela framsidan har jag lyfts av för o kolla men ej kollat sidorna om det går

Foliehatten3
H Hagman97 skrev:
Ok, ursäkta om jag läste slarvigt. Det kan jag inte svara på. Min pump står med vägg kloss till 3 sidor

Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
Det går på min F370 att lyfta av hela fronten. Vet ej exakt var skruvarna sitter dock. Det var en rörmokare som öppnade
För framtida behov.
Instruktion för att avlägsna frontlucka på vitvaror med steg för steg-anvisningar och illustrationer av luckan som dras ut och skruvas loss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det går att lossa sidostycket för bättre åtkomst till spillkoppen. Du behöver ta bort fronten så borde du kunna se skruvarna som håller fast den. Sen behöver det vara fritt ett antal cm efter hela sidan för man krokar av och lyfter ut den åt sidan. För egen del satt det grejer i vägen på väggen så jag kunde inte kroka av den helt, men det räckte att kunna böja ut den lite i nederkant så fick jag in handen för att nå att plocka ut spillkoppen.

• Gilla
Hagman97
  • Laddar…
H Hagman97 skrev:
Illustration av instruktioner för att ta bort sidoluckor från en apparat med fem steg: skruva loss, vrid, för bakåt, dra åt sidan, och dra framåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.