Jag har en fråga angående Nibe f750 framsidans kåpa kan man ta isär med att skruva loss i botten efter det kan jag ta isär och lyfta av både höger och vänster sidorna för jag vill komma ut spillkoppen som sitter längst in och göra rent. Har nämligen en hylla som står vid sidorna som måste flyttas för att kunna ta loss om det går
Har du inte en liten lucka nere vid att öppna för att komma åtH Hagman97 skrev:Jag har en fråga angående Nibe f750 framsidans kåpa kan man ta isär med att skruva loss i botten efter det kan jag ta isär och lyfta av både höger och vänster sidorna för jag vill komma ut spillkoppen som sitter längst in och göra rent. Har nämligen en hylla som står vid sidorna som måste flyttas för att kunna ta loss om det går
Det går på min F370 att lyfta av hela fronten. Vet ej exakt var skruvarna sitter dock. Det var en rörmokare som öppnadeH Hagman97 skrev:
Det går att lossa sidostycket för bättre åtkomst till spillkoppen. Du behöver ta bort fronten så borde du kunna se skruvarna som håller fast den. Sen behöver det vara fritt ett antal cm efter hela sidan för man krokar av och lyfter ut den åt sidan. För egen del satt det grejer i vägen på väggen så jag kunde inte kroka av den helt, men det räckte att kunna böja ut den lite i nederkant så fick jag in handen för att nå att plocka ut spillkoppen.
Klicka här för att svara