2 006 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Nibe F730 värme
Hej!
Har senaste två veckorna fått felkoder på värmepumpen, både högtryckslarm och korta drifttider för kompressor.
Efter filterbyte och justering av radiatorer och golvvärme har det inte kommit fler, men det är varmt som attan i huset.
har radiatorer på övervåning och golvvärme på nedervåning, allting står på öppet men inte fullt.
Därav har det tillsammans med varma dagar blivit otroligt varmt i huset.
Vad kan jag göra? Ska jag justera någon inställning på pumpen?
Som jag förstår det måste alla radiatorer vara öppna för att vattnet ska kunna flöda.
Tacksam för hjälp!
Har senaste två veckorna fått felkoder på värmepumpen, både högtryckslarm och korta drifttider för kompressor.
Efter filterbyte och justering av radiatorer och golvvärme har det inte kommit fler, men det är varmt som attan i huset.
har radiatorer på övervåning och golvvärme på nedervåning, allting står på öppet men inte fullt.
Därav har det tillsammans med varma dagar blivit otroligt varmt i huset.
Vad kan jag göra? Ska jag justera någon inställning på pumpen?
Som jag förstår det måste alla radiatorer vara öppna för att vattnet ska kunna flöda.
Tacksam för hjälp!
Sen kan man väl kolla in kurvlutningen så den är ställd så bra som möjligt för det hus å värmesystem du har iof så ska den ställas in när det finns ett värmebehöv dygnet runt. Man kan justera den tillfällit nu om man tycker det är för varmt. Man kan ju som josth skriver justera stopp av värme till en lägre temp
Klicka här för att svara
