P Pligg85 skrev:
Vad har du ställt in som gräns när den ska tillverka värme?

Ha filtreringstid på 24 timmar och sätt typ 14 grader så kommer det behövas dygnsmedeltemp under 14 grader för att den ska göra annat än varmvatten.

Filtreringstiden leker man med utefter säsongen också.

Vår och höst vill man ju inte att den kickar in och gör värme kl 5 på morgonen när utetempen är 0 och sen snabbt ökar till +15 och solinstrålning.

I januari vill du att pumpen är alert och hänger med när det kommer in kyla och det går från 0 till -15 under natten.

Samtidigt om det går i motsatt riktning vill du inte att pumpen jobbar 100% för att komma ikapp när yttertempen stiger kraftigt.
Ser ut så här men borde väll heller inte påverka temperaturen ut från pumpen till fördelarskåpet

• IMG_1183.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Emanuel01 skrev:
Om det går ut värme kan det ju var att min temp klimatsystem är uppställd. Då kvittar det vad för kurva du har valt. Den borde ligga under service inställningar någonstans. Sen kan du ju aktivera nattkyla med som kan hjälpa lite.
Kan inte skrivets nattkyla när värme är på

E Emanuel01 skrev:
Om det går ut värme kan det ju var att min temp klimatsystem är uppställd. Då kvittar det vad för kurva du har valt. Den borde ligga under service inställningar någonstans. Sen kan du ju aktivera nattkyla med som kan hjälpa lite.

Demmpa Demmpa skrev:
Du har inte bara fem ställdon utan sex.
Troligen är ett rum så stort att det är uppdelat på två(/tre) slingor.

Hur ser styrenheten som ställdonen är kopplade till ut?
Kan du även ta av locket på den?

Ser att de sex slingorna är märkta "1:1"..."1:6", det bör finnas någon ritning hur slingorna är dragna.

• IMG_1181.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
martin7805 martin7805 skrev:
Vad menar du? Har du kollat min temp?
Meny 1.9.3 Min. framledningstemp enligt Google.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.