Min 4 månader gamla nibe panna har internet och jag kommer åt den via nibe uplink appen. Dock kan jag inte se "Smart price adaption" valet under Plusfunktioner. Ser bara "Smarta hem" och "Internet". Någon som förstår varför?
 
R Rillehouse skrev:
Min 4 månader gamla nibe panna har internet och jag kommer åt den via nibe uplink appen. Dock kan jag inte se "Smart price adaption" valet under Plusfunktioner. Ser bara "Smarta hem" och "Internet". Någon som förstår varför?

Ingen som har någon idé?
 
R Rillehouse skrev:
Ingen som har någon idé?
Tror jag hittat problemet! Vår nibe montör har ställt in landet Schweiz istället för Sverige. Enligt Nibes dokumentation finns inte smart price adaption tillgängligt där.

Nu till nästa problem. Det finns tydligen en funktion under 5.12 som möjliggör byte av land. Dock inaktiveras den funktionen 24h efter installation. Jag har testat återställa pumpen under 5.5 (fabriksinställ ing service" men det verkar inte vara en total fabriksåterställning. Någon som vet mer kring en hård återställning av pumpen?
 
R Rillehouse skrev:
Tror jag hittat problemet! Vår nibe montör har ställt in landet Schweiz istället för Sverige. Enligt Nibes dokumentation finns inte smart price adaption tillgängligt där.

Nu till nästa problem. Det finns tydligen en funktion under 5.12 som möjliggör byte av land. Dock inaktiveras den funktionen 24h efter installation. Jag har testat återställa pumpen under 5.5 (fabriksinställ ing service" men det verkar inte vara en total fabriksåterställning. Någon som vet mer kring en hård återställning av pumpen?
Jag har precis samma problem, det står att "country code" AX (Åland?? öhh) på min panna. Kunde du byta eller fick du ta till en service firma?
 
Shaexan Shaexan skrev:
Jag har precis samma problem, det står att "country code" AX (Åland?? öhh) på min panna. Kunde du byta eller fick du ta till en service firma?
Har inte fixat det än men du måste tyvärr ta in en firma som fixar detta som ska byta ut hela displayen. Tydligen har man 24 timmar på sig att ställa in landet från dess att pumpen första gången sätts på sen går det inte att ändra hur mycket man än återställer pumpen.. det ska kosta runt 4000 kr sa kundtjänsten på Nibe. Riktigt dåligt av Nibe kan jag tycka.. och självklart extremt dåligt av pumpinstallatören som inte väljer rätt land.
 
R Rillehouse skrev:
Har inte fixat det än men du måste tyvärr ta in en firma som fixar detta som ska byta ut hela displayen. Tydligen har man 24 timmar på sig att ställa in landet från dess att pumpen första gången sätts på sen går det inte att ändra hur mycket man än återställer pumpen.. det ska kosta runt 4000 kr sa kundtjänsten på Nibe. Riktigt dåligt av Nibe kan jag tycka.. och självklart extremt dåligt av pumpinstallatören som inte väljer rätt land.
Ouch, 4 papp?! Jag tänkte ändå boka en service så jag ska höra om de ska ha något extra för det där. Förhoppningsvis inte...och ja riktigt kasst av både NIBE och installatörer
 
Det får väl installatören fixa gratis som ställt till det..nå jävla ordning får det väl vara
 
Shaexan Shaexan skrev:
Ouch, 4 papp?! Jag tänkte ändå boka en service så jag ska höra om de ska ha något extra för det där. Förhoppningsvis inte...och ja riktigt kasst av både NIBE och installatörer
Ja lite mer än 4 papp... Du får säga till om du lyckas fixa det billigare och hur i sådana fall :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.