2 901 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Ni som limmat gipsskivor på lättbetong.
Håller på att limma gipsskivor på KC-putsade lättbetongväggar.
Använder Knauf Perlfix som är avsett för ändamålet.
Har hittills remsat och spacklat i skarvarna som man gör på vanlig trästomme, men nu funderar jag om det är nödvändigt med remsa egentligen?
Skulle det funka att bara fylla skarvarna med det bruket/limmet som jag fäster skivorna med och sedan spackla som vanligt på det?
Blir ju inte mycket rörelser i lättbetongväggar a tänker jag...
Använder Knauf Perlfix som är avsett för ändamålet.
Har hittills remsat och spacklat i skarvarna som man gör på vanlig trästomme, men nu funderar jag om det är nödvändigt med remsa egentligen?
Skulle det funka att bara fylla skarvarna med det bruket/limmet som jag fäster skivorna med och sedan spackla som vanligt på det?
Blir ju inte mycket rörelser i lättbetongväggar a tänker jag...
Eftersom det är så satans tråkigt att spackla och måla så känns det extra arbetet att limma dit en pappremsa rätt blygsamt?
Jag tycker iofs att du har rätt i att det inte borde röra sig givet förskjutna skarvar etc på skivor vs lättbetong, men ändå.....jag remsade.
Jag tycker iofs att du har rätt i att det inte borde röra sig givet förskjutna skarvar etc på skivor vs lättbetong, men ändå.....jag remsade.
Det har du helt rätt i. Limmar remsorna med våtrumslim så hade mest tänkt att spara dygnet limmet ska torka innan spackling.MathiasS skrev:
Men men, sett till den totala tiden för projektet så är ändå det dygnet försumbart.
Jag fortsätter remsa!
Klicka här för att svara