2 191 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ni som hyr ut era nybyggda Atterfalls hus - via vilka sajter hyr ni ut?
Hej!
NI som kanske hyr ut de Atterfallshus ni byggt, brukar ju hyra ut på Blocket, men
jag har märkt som hyr ut mitt hus, att Blocket numera tvingar en att att man kan
inte själv privat hyra ut sin bostad och välja spekulanter, utan man tvingas teckna
kontrakta med företaget Qasa, och Qasa väljer ut spekulanter som betalat dem
att söka bostad, och jag som hyr ut måste betala procent av min hyra till Qasa.
Finns det några alternativa bra websajter till Blocket att hyr ut sitt Atterfallshus eller
andra bostäder på, där jag som privat person kan välja mina spekulanter?
Tack för alla tips! Ann
NI som kanske hyr ut de Atterfallshus ni byggt, brukar ju hyra ut på Blocket, men
jag har märkt som hyr ut mitt hus, att Blocket numera tvingar en att att man kan
inte själv privat hyra ut sin bostad och välja spekulanter, utan man tvingas teckna
kontrakta med företaget Qasa, och Qasa väljer ut spekulanter som betalat dem
att söka bostad, och jag som hyr ut måste betala procent av min hyra till Qasa.
Finns det några alternativa bra websajter till Blocket att hyr ut sitt Atterfallshus eller
andra bostäder på, där jag som privat person kan välja mina spekulanter?
Tack för alla tips! Ann
Moderator
· Stockholm
· 57 891 inlägg
Vet inte så mycket Quasa. Min dotter hyrde i andra hand via Quasa. Det verkade fungera bra, och kändes tryggt. Jag får för mig att risken för att du får en oseriös hyresgäst är lägre via dem.
Hej.H hempularen skrev:
Tack för ditt svar - men jag har pratat med Blocket, så det stämmer inte tyvärr inte. Jag försöker bekosta en arvstrid i ett dödsbo där man vägrar visa upp kontoutdrag för att dölja att saldona är förkingrade i utalndet så jag behöver hyra ut huset. De som ska hyra som din dotter legitimerar sig och ansluter sig till spekulanter som Quasa erbjuder mig. När jag knappar in mina uppgifter på blocket,huset och bilder så tvingas jag acceptera villkoren för Qasa, och trycka knappen för det. Jag får inte ha ett noggrant standard kontrakt som jag själv skapar utan måste digitalt teckna ett kontrakt som Quasa har på sin sajt. Jag får inte längre själv mail och telefonnummer till folk jag själv vill kontakta utan Qasa styr allt. Din dotter är väl glad, men jag som seriös uthyrare vill själv kontrollera allt, Blocket har nu bara rums annonser utan Quasa.
Klicka här för att svara