Eller vad sjutton; vid närmare eftertanke - är det pannor eller har ni plåttak? ;)

Förresten, vilket fint landskap ni har runt huset. Känns verkligen som skärgård.. Bygger ni i Gbg-trakten?

/ Lisa

Vi har målat vårat i hus i en vitt brytning som heter vit-narciss (0005-Y20R), och är själv väldigt nöjd med valet. väldigt behaglig att titta på (även i starkt solsken)

• hus2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • hus_i_fabrik.jpg
    Skapa konto
  • hus3.jpg
    Skapa konto
  • hus5.jpg
  • Gilla
tittibitti
  • Laddar…
nhallid - Men oj vilket fint hus ni har! Så där vore min dröm att bygga, men kommunen är inte så raska med detaljplan här tyvärr :( så nu får vi nöja oss med 90 m2. Suck!

Tre frågor till dig;
* Överliggaren på fönsterfodret - har du någon närbild på den?
* Samt den "list" (vet inte vad det heter) som bryter av under- och övervåningen? Otroligt fina detaljer, som skapar lite "gammal herrgårdskänsla" och charm på huset.
* Är det enkelfasspånt ni har som ytterpanel på huset?

Tack / Lisa :)

Håller på o renoverar huset och "överdelen" är klar. Ny panel (95, 120, 145 med ca 10mm mellanrum i oregelbundet mönster) Ville ha så vitt som möjligt, så körde med demidekk optimal obruten. Jag är kanon nöjd. Har kört med jönåkerpannan ljusgrå samt aluzink plåt, hängrännor samt inplåtad skortsten. Ska leta upp lite bilder till nästa gång.

Det blir kanonbra i mitt tycke och smak. Vitt ska va vitt. PS Har inte märkt av att jag skulle bli bländad i starkt solsken.

Lycka Till

Vilket otroligt snyggt hus Domus. Väldigt vackert i sin enkelhet med otrolig omgivning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.