3 729 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Ni som har IKEASs HÖGVÄRDIG, vad blir betyget?
Vi försöker balansera vill-ha med har-råd i vår köksrenovering och tittar därför nyfiket på IKEAs 80 cm breda induktionshäll HÖGVÄRDIG.
Ni som har den/har testat den, vad ger ni den för betyg och vad jämför ni med?
Hur bred fläkt har ni ovanför den och räcker den till för att fånga upp oset? Jag vet att inte bredden ensam avgör den saken, men jag tänker mig att en 80-häll borde kräva en bredare fläkt än en 60-häll, jag vet bara inte hur mycket bredare för att få motsvarande effekt...
Ni som har den/har testat den, vad ger ni den för betyg och vad jämför ni med?
Hur bred fläkt har ni ovanför den och räcker den till för att fånga upp oset? Jag vet att inte bredden ensam avgör den saken, men jag tänker mig att en 80-häll borde kräva en bredare fläkt än en 60-häll, jag vet bara inte hur mycket bredare för att få motsvarande effekt...
Hej,
Av de vitvaror vi köpt från Ikea är hällen och micron de vi är mest nöjda med. Den är snabb och effektiv, relativt bra placering av zonerna och touchkontrollerna fungerar bra. Vi har haft vår i drygt två år. Visst finns det hällar som är bättre men absolut inte till det priset.
Det finns en detalj jag kan störa mig på och det är att (barn)låset inte låser av/på. Det kanske är så på alla hällar men det gör inte saken bättre.
Vi har en 80 fläkt ovanför, den som numera heter Följande. Det är en av de vitvaror i tycker sämst om. Låter som ett flygplan men suget är inte mycket att hurra för. Visst den gör sitt jobb men se till att köpa hörselkåpor med radio i.
Jag skulle helt klart lägga några tusen till för att få en tystare fläkt.
Av de vitvaror vi köpt från Ikea är hällen och micron de vi är mest nöjda med. Den är snabb och effektiv, relativt bra placering av zonerna och touchkontrollerna fungerar bra. Vi har haft vår i drygt två år. Visst finns det hällar som är bättre men absolut inte till det priset.
Det finns en detalj jag kan störa mig på och det är att (barn)låset inte låser av/på. Det kanske är så på alla hällar men det gör inte saken bättre.
Vi har en 80 fläkt ovanför, den som numera heter Följande. Det är en av de vitvaror i tycker sämst om. Låter som ett flygplan men suget är inte mycket att hurra för. Visst den gör sitt jobb men se till att köpa hörselkåpor med radio i.
Jag skulle helt klart lägga några tusen till för att få en tystare fläkt.
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Fläkten bör ju minst vara lika bred som hällen.
Vi har en högvärdig som vi är nöjda med! Nu har vi bara en vanlig glaskeramikhäll att jämföra med men tycker den är snabb och touchknapparna fungerar bra. Använder i princip aldrig bryggfunktionen men i övrigt är zonerna bra placerade. I början störde jag mig på ljudet, men så blir det ju med en induktion. Något jag reagerat på är att den repas väldigt lätt. Har en 90-fläkt till (svävande från ikea).
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden