Jag har en NIBE luft/vattenvärmepump och ett Ngneic-abbonemang - nyinflyttad för 6 månader sedan.

Men Ngenic ge mkt högre temperatur än vad jag vill. Det är 13.7° ute och 23.4° inne och elementen är varma trots att jag ställt in önskad temperatur på 17.5° för flera dagar sedan.

Har någon ett tips??

Hälsningar
Flundran

F Flundran skrev:
Jag har en NIBE luft/vattenvärmepump och ett Ngneic-abbonemang - nyinflyttad för 6 månader sedan.

Men Ngenic ge mkt högre temperatur än vad jag vill. Det är 13.7° ute och 23.4° inne och elementen är varma trots att jag ställt in önskad temperatur på 17.5° för flera dagar sedan.

Har någon ett tips??

Hälsningar
Flundran
Vilken temperatur rapportera ngenicappen?

Idag söndag är det varmt ute 15.2° och inne rapporterar Ngenic-appen 22.9°. Elementen är svagt varma och det önskade temperaturen har stått på 17.5° i nästan en hel vecka
Flundran

Hej igen! Nu är trycket strax över 1 som sagt och elementen har blivit något varmare, vissa mer än andra och något känns fortfarande nästan kallt. Vi luftade ur dem utan att stänga av cirkulationspumpen, det kom ut vatten direkt så verkade inte finnas lust. Men nu när jag läst på så vill jag testa att stänga av cirkulationspumpen och se om någon luft kommer ut då. Tror ni jag kan använda störnbrytaren på bilden och sedan bara dra på den igen när jag luftat klart? Och d ett finns en temperaturmätning på röret med vatten som går ut till radiatorerna (tror jag), är 30 celsius rimligt eller är det för låg värme?

• Säkerhetsbrytare och cirkulationspump för värmesystem med kopparrör och vattenledning, märkt "DAB"; används för att stänga av och lufta radiatorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termometer visar 30 grader Celsius monterad på kopparrör i ett värmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Flundran skrev:
Vad gör kontrollsignal ger ngenic till pumpen?
Dvs vad tror värmepumpen det är för temperatur ute?

Har du haft detta problemet länge eller kom det när du satte igång elementen nu?
Isf kan det vara min-tempen satt i vp ut till elementen som är för hög.

M Madeleine 1234 skrev:
Hej igen! Nu är trycket strax över 1 som sagt och elementen har blivit något varmare, vissa mer än andra och något känns fortfarande nästan kallt. Vi luftade ur dem utan att stänga av cirkulationspumpen, det kom ut vatten direkt så verkade inte finnas lust. Men nu när jag läst på så vill jag testa att stänga av cirkulationspumpen och se om någon luft kommer ut då. Tror ni jag kan använda störnbrytaren på bilden och sedan bara dra på den igen när jag luftat klart? Och d ett finns en temperaturmätning på röret med vatten som går ut till radiatorerna (tror jag), är 30 celsius rimligt eller är det för låg värme?
Såg att jag skrev i fel tråd, glöm detta!

F Flundran skrev:
Idag söndag är det varmt ute 15.2° och inne rapporterar Ngenic-appen 22.9°. Elementen är svagt varma och det önskade temperaturen har stått på 17.5° i nästan en hel vecka
Flundran
I historik, vad gör ngenic där? Har du gröna eller röda staplar?
Var sitter inomhusgivaren?
Som old rusty skrev, vilken temperatur ute säger nibes display att det är?
Vilken temperatur blr det inne om du väljer sommarläge på niben?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.