Ska snart installera en fighter 1215 (7kw) och har lite frågor.
Har lagt ner 2x300m slang.
1.Köldmediet R407C är det redan i pumpen vid leverans ingår det när man köper pumpen på exempelvis rinkabyrör ?
2.Vilken typ av sprit ska det vara i kollektorslangen ? (MultibioTermol...någoting?)
 
köldmediumet finns redan i pumpen, på samma sätt som det redan finns i ett kylskop när du köper ett sånt.

du ska bara koppla in jord slingan & radiatorerna.

spriten du andvänder är etherm kbs bio
 
CarMan skrev:
köldmediumet finns redan i pumpen, på samma sätt som det redan finns i ett kylskop när du köper ett sånt.

du ska bara koppla in jord slingan & radiatorerna.

spriten du andvänder är etherm kbs bio
Tackar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.