Byggahus.se

Netflix.

1. T
    Medlem Nivå 1
    Nu när det börjar bli lite mörkare på kvällarna och dom vanligaste kanalerna visar bara skit.
    Så funderar jag att öppna ett Netflix konto.
    Så min fråga är.
    Om jag köper ett abonnemang tex för 89 kr månaden.
    Bör jag betala för varje film som jag streammar? Eller är det i gratis i abonnemanget?? Så att jag kan streama hur många filmer som helst?

2. K
    Medlem Nivå 1
    Du kan streama hur mycket du vill. Det som skiljer de ollika betalalternativen är hur många samtidiga strömmar du kan ha, samt kvalitet på upplösningen.

• Laddar…
  3. T
    Medlem Nivå 1
    tack för snabbt svar

Kom på en annan fråga det stod att man kunde ladda ner filmen o se den utan nätverk är det någon form av tidsbegränsning man kan se filmen.
    duger det att ha den billigaste varianten på abonnemang då jag ser på tablett lite äldre mod inte höglöst skärm.

4. S
    Medlem Nivå 7
    Ja, det är en tidbegränsning (ett par veckor tror jag) och allt kan inte laddas ned för offlinevisning.
    Det räcker nog med billigaste varianten, du kan lätt ändra i efterhand.

5. K
    Lägenhetsfixare · Nivå 9
    Börja med den billigaste lösningen om ni inte är flera som delar. Det finns mycket men efter ett tag har man kanske sett det mesta. Då är det enkelt att lämna och testa någon av konkurrenterna, På Netflix kan du ladda ner i din dator eller ipad, gäller inte allt men mycket. Nedladdningen är kvar några veckor, varierar också. Men det är utmärkt om man inte har wi-fi på landet till exempel eller vid en långflygning.

6. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Och det är busenkelt att ändra sitt abonnemang, både hos Netflix och HBO.

Har man bra lina och TV så tycker jag det är värt med 4K på Netflix. Kommer aldrig att gå tillbaka till reguljär reklam TV. Blir tokig av bara en halvtimma på TV4

7. K
    Lägenhetsfixare · Nivå 9
    Om du tittar på TV4 play är det ofta besvär när det byter till eller från reklam, så det är mycket bättre att se på Netflix eller någon av konkurrenterna. Om du inte ser så mycket räcker det nog att hoppa runt mellan de olika alternativen, till skillnad mot gammal tv är det inte bindningstider och krångel vid avslut

8. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Intressanta funderingar!
    Om man, som vi, endast har de "fria" kanalerna SVT 1,2, Kunskapskanalen, Barnkanalen, TV4 och TV6 så blir man hjärtligt trött på utbudet.
    Nu återstår nog bara lite nyheter och Seinfeld för mig :geek:
    Är Netflix det bästa alternativet utbud/pris eller finns det andra bra eller bättre alternativ?

9. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    seinfield kan du snart glömma. Netflix har just köpt rättigheterna för detta från 2021 tror jag det var.....:)

10. V
    Verktygstokig · Nivå 22
    Det beror nog framförallt vad du är intresserad av. Jag har CMore (och Netflix) mycket på grund av att jag då också kan se de vanliga kanalerna på TV:n (alltså SVT 1, 2, Kunskapskanalen, Barnkanalen, TV4 och några till). Det bästa med CMore är att man alltid kan se alla program i tablån åtminstone ett dygn bakåt i tiden. Själv kollar jag i princip bara på nyheterna på vanlig tv men kan välja att göra det lite i efterhand, på så vis kan jag spola förbi reklam också.

11. K
    Lägenhetsfixare · Nivå 9
    Netflix, HBO, Cmore, Viaplay har ungefär samma pris. Innehållet varierar. Netflix har nog bäst teknik. Testa någon av dem, avsluta när du tröttnat och byt till en av de andra. Du får se vilka serier ni tycker om. Utbudet är oändligt, och det är enkelt. Vi ser numera sällan på vanlig tv, egentligen bara sport

• Laddar…
  12. yonna
    Medlem · Nivå 15
    Jag har bara svenskt gratisutbud men har kompletterat med Netflix och är mycket nöjd. Varför inte kolla de danska gratiskanalerna? Jag följer också några program på NRK. En hel del är tillgängligt på nätet.

13. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Netflix tycker jag har bäst utbud helt klart. App mässigt är Netflix bäst sen kommer SVT och Viaplay. Cmore/Tv4 är okej och HBO ganska dåligt men inte så usla att det blir en dealbreaker. Skönt att ha den högre videokvaliteten som man kan få med Netflix.

Cmore/Viasat kör man om man vill ha specifik sport typ SHL

14. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Tack för alla seriösa tips! Som för ovanlighetens skull alla pekar åt samma håll.
    Hade Canal digital ett tag med Eurosport, men slutade när Martina Hingis lämnade tennisen.
    Sedan blev det Viasat, men tröttnade på allt zappande.
    Får göra ett prov med Netflix i höst.

15. A
    Anonym
    Det är ju ingen bindningstid så enkelt gjort att ändra sig.

• Laddar…
    • Svara