Vi har ett problem, som jag tror de flesta inte har, men kanske någon av er stött på detta problem. Vi har en Oled SONY AG8 65 tum från 2019. Den är uppdaterade, vilket görs automatiskt. Vi provade Netflix (dyraste abonemanget) innan jul och insett att det måste finnas ett problem med Dolby Vision och denna TV. Problemet är att bilden ändrar färgton under samma bildsekvens och oftast har en konstig färgton, med en grå hinna, samt dålig kontrast. jag uppfattar att det HDR-funktionen som inte matchar varandra. Färgen kan gå från lätt violett, till gul, brun osv. Tonen byts med oregelbundenhet men ca någon gång i minuten. I TVn är alla funktioner som är till för att automatiskt justera kontrast mm avstängda. Tvn är färgoptimerad från affären där vi köpte TVn. När jag tittade på en serie från 2018 med dolby vision så var de två första säsongerna (18 o 19) ok, medan från tredje säsongen 2020 så uppträder detta fel. Har läst en tråd på Reddit och där tycks det finns några fler som har samma TV (OLed- olika modeller) och samma problem. har även skickat till Netflix men har inte fått någon återkoppling.