Vi hade kraftig påväxt av vitmögel, luktade faktiskt inte någon speciellt på vinden ändå.
Mögelsporerna får du aldrig bort om du en gång haft mögel i ett utrymme, men man kan se till att det inte får fäste och frodas igen och håller sig på en låg helt ofarlig nivå.
Jag skurade undertaket med klorin lösningen och vattnet binder sporerna bra så det "dammade" inget speciellt. Men du skall absolut använda dig av en mask av bra kvalitet ändå. Det vattnet som rinner och slabbas med får man torka upp ideliggen, har papper ovan isoleringen. Det gick åt en heldel gamla badhandukar :)
Taket blir faktiskt trä rent efter behandlingen.

Efter att man fått bort möglet så måste man avhjälpa möjligheten att ny mögel får fäste, med alla konstens regler med ventilation och diffusionsspärrar.
 
Klorin lösningen funkar skit bra på fasader med äldre färg som tappat sin motståndskraft mot alger.
Skura och du har ingen påväxt åtminstonne 2-3år fram.Billigare än att måla om. ;D
 
Suveränt!!!

Det ska jag testa!

Tack för alla svar/tips ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.