3 617 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Nedsänkt häll
Hejsan!
Sitter och planerar vårt nya kök, letar efter bilder på en nedsäkt häll i tex en granitskiva....Tycker det vore praktiskt med tanke på stänk vid matlagningen...
Har ni några bra bilder?
/Jörgen
Sitter och planerar vårt nya kök, letar efter bilder på en nedsäkt häll i tex en granitskiva....Tycker det vore praktiskt med tanke på stänk vid matlagningen...
Har ni några bra bilder?
/Jörgen
Om jag fattade dig rätt så var det snarare att överkant på hällen skall vara i samma nivå som skivan. (planmonterad enl bilderna) .- visade när den ligger ovanpå skivan .
tänkte själv sänka ner min men efter att ha pratat med en stenskive-tillverkare så sade han att det är mkt dyrare & att om det händer något med hällen så att du måste byta, så är det inte säkert att det är helt enkelt att få tag i en häll med EXAKT det yttermått som den urfrästa skivans hål kräver,
så jag låter det vara & lägger min som just bilderna, Plan monterad
Tobias
tänkte själv sänka ner min men efter att ha pratat med en stenskive-tillverkare så sade han att det är mkt dyrare & att om det händer något med hällen så att du måste byta, så är det inte säkert att det är helt enkelt att få tag i en häll med EXAKT det yttermått som den urfrästa skivans hål kräver,
så jag låter det vara & lägger min som just bilderna, Plan monterad
Tobias
Hej
Planmonterad häll innebär att hällens ovansida ligger i exakt samma nivå som bänkskivan eller strax under ca 2-3 tiondelsmilimeter. Det blir ett ca 2 mm brett spår mellan häll och bänkskiva som ska fyllas med konstruktionslim / fogmassa.
Detta är en riktigt snygg och praktisk lösning.
Planmonterad häll innebär att hällens ovansida ligger i exakt samma nivå som bänkskivan eller strax under ca 2-3 tiondelsmilimeter. Det blir ett ca 2 mm brett spår mellan häll och bänkskiva som ska fyllas med konstruktionslim / fogmassa.
Detta är en riktigt snygg och praktisk lösning.
Tack för era svar, jag hade tänkt mig en häll som satt betydligt lägre än bänkskivan, men efter ett möte med kökstillverkaren så kom vi fram till en bra lösning där nog hällen var i samma nivå som skivan, ( som i den bifogade bilden)nu får det bli så....
/Jörgen
/Jörgen
Klicka här för att svara