Har lagt till bilder för att visa felet. Dörrbromsen funkar som den ska och den övre ”piggen” åker ut men inte de två nedre. Jag har smort.
Vad är felet?
Hur lagar jag det?
 
  • IMG_4545.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4546.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4547.jpeg
  • IMG_4548.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
F
Finns kanske någon som ser direkt vad som är fel, men jag hade skruvat loss hela spanjoletten och tittat efter. Antingen är det något som hoppat snett och går att fixa eller så behöver du köpa en ny spanjolett. Det ser inte ut som att handtaget sitter med envägssskruv så det är nog relativt enkelt även om det är många skruvar.
 
  • Gilla
Eufori
  • Laddar…
Någonting har hänt med överföringsmekanismen i spanjoletten.
I bästa fall så går det att laga/åtgärda.
Annars är det utbyte av hela spanjoletten.
 
  • Gilla
Eufori
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.