Tidigare ägare har gjort en hel del initiativrika men inte kanske alltid perfekta elinstallationer. Nu när vi röjer en del i trädgården oroar jag mig lite för elen till utebelysning och friggebod, eftersom den verkar vara nedgrävd utan rör eller skydd att tala om, bara kabel i en gul strumpa som visserligen gör den synlig. Men jag skulle ju gärna ha den i något tufft rör som tål ett spadtag...
När vi ändå håller på och gräver, några bra tips på hur vi kan skydda kablarna i efterhand utan att gräva ner rör och göra om? Mycket passerar under stenläggningar så det vill man verkligen inte byta...