2 060 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Nedbrunnet torp
Hej!
Min ögonsten och föremålet för 13 års planer och arbete är borta.
Jag tror jag kan ha mycket nytta av denna sajt framöver. Nu är min fråga främst, är det något man lätt glömmer som bör göras TIDIGT eller kanske tvärtom något som man ska akta sig för att hasta iväg med? Det här hände i fredags, 2006-02-24 alltså. Alla människor fungerar förtsås olika och har olika mål med sina hus, men jag är tacksam för alla som är intresserade av gamla hus och vill dela med sig av sina erfarenheter.
Det var "bara" ett fritidshus, men jag har mycket fritid..
Ingen fick några fysiska skador.
Anders
Min ögonsten och föremålet för 13 års planer och arbete är borta.
Jag tror jag kan ha mycket nytta av denna sajt framöver. Nu är min fråga främst, är det något man lätt glömmer som bör göras TIDIGT eller kanske tvärtom något som man ska akta sig för att hasta iväg med? Det här hände i fredags, 2006-02-24 alltså. Alla människor fungerar förtsås olika och har olika mål med sina hus, men jag är tacksam för alla som är intresserade av gamla hus och vill dela med sig av sina erfarenheter.
Det var "bara" ett fritidshus, men jag har mycket fritid..
Ingen fick några fysiska skador.
Anders
Åh din stackare, är det något som jag oroar mig för så är det just att huset (pga ofärdiga elomdragningar) skulle brinna ner.
Man har lagt ner så mycket tid och drömmar och även pengar på det och ett nybyggt hus kan adrig ersätta det gamla älskade torpet.
Känner med dig!!
Man har lagt ner så mycket tid och drömmar och även pengar på det och ett nybyggt hus kan adrig ersätta det gamla älskade torpet.
Känner med dig!!
Tråkigt. Det första jag hade gjort, är att rensa upp i grunden, sedan täcka denna med en enkel träkontruktion och billiga presseningar.
Vi har nyligen köpt en tomt där huset brann ned för 10 år sedan, grunden intakt, men med massor av växtlighet i, inte minst smågran ;D. Blir lite jobb med att dra upp dessa (100).
Om ni inte skall bygga nytt omedelbart, så täck grunden, ser trevligare ut också.
Vi har nyligen köpt en tomt där huset brann ned för 10 år sedan, grunden intakt, men med massor av växtlighet i, inte minst smågran ;D. Blir lite jobb med att dra upp dessa (100).
Om ni inte skall bygga nytt omedelbart, så täck grunden, ser trevligare ut också.
Klicka här för att svara