Såga in två ROT dosor under plåten och sätt två dubbla uttag där, då blir plåten dosan/het fri för framtida "fix".

sir_erken skrev:
En bättre översiktskild kanske, mediacentral tycker jag låter snyggast. Blir ändå inte så snyggt med 4 korta kablar...

Eller en ful-enkel-billig lösning: gör ett runt hål som alla kablar kommer igenom sen täcker du hålet med en kabellist i vilken du också drar upp kablarna till switchen. Klart på 15 minuter och kostar inte många kronor...
Bästa high end förslag och bästa low end förslag.:)

Hade det inte varit för att Kjell bara hade 2 st keystone panelhållare hemma så hade det nog blitt denna: https://www.kjell.com/se/sortiment/...tone/keystone-hallare-for-panelmontage-p95442
Det hade dom alltså inte så jag började slakta plåten för denna lösningen med vit keystone box med 4 uttag istället: https://www.kjell.com/se/sortiment/...l/keystone/keystone-uttagsbox-4-portar-p95437

När jag såg din post om kabellister ombestämde jag mig. Nu blev det 4st smala kabellister istället för en stor men resultatet blev helt ok, jag är nöjd :). Mycket lägre profil än keystone box och som någon nämnde; en massa jättekorta extrakablar blir ingen glad av.

Redigerat:
Nu har du ju redan löst det men om andra letar efter ditt lock har det e:nr 1420710.

• Gilla
Grundlös och 1 till
  • Laddar…
Tackar stort för det! Ombyggnad på gång nu igen så då blir det aktuellt med nya plåtar.
Jag googlade ditt nr och fann plåt, perfekt. Men vad är e nr för nåt?

Det är helt enkelt ett slags artikelnummer för elprylar. Alla har inte E:nr men om en artikel har det så är det samma nummer till den produkten oavsett var du handlar den.

• Gilla
Grundlös
  • Laddar…
E-nummer funkar på samma sätt som EAN koderna för livsmedel, mjölk har samma nummer oavsett om den är köpt på ICA eller COOP.

Protte

• Gilla
Grundlös och 1 till
  • Laddar…
Fantastiskt vad man lär sig! Normalt så googlar jag aggressivt allt jag ser och hör omkring mig och har koll på mycket men detta var helt nytt. Tackar för bra svar! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.