Du kan titta på hur vår markkille gjorde våra murar. Det finns en massa bilder på våran hemsida under markberedning.

Han gjorde terrasser med stenmurar. Kanske får du lite hjälp
 
Vad fint det blev med stenmurarna Sweli !
Nu fick jag lite inspiration ! :)
Vi kommer få en hel hög med sten över som vi tänkt köra iväg, kanske man skulle försöka få grävaren att bygga lite murar istället !
Det måste väl bli billigare än att köpa typ megastone och bygga murar själv i ett senare skede ?

Hur många arbetstimmar la de ner på muren ? Pris ?
 
Tack för kommentaren :D
Vi tycker också att det blev jätte snyggt.
Det är svårt att svara på hur lång tid det tog.
Jag tittade själv på bilderna under markarbeten.
Murarna gjordes allteftersom man gjorde uppackning av tomten.
Det är 3 st murar. 2 vid terrasseringen och en mot grannen med 2 våningshuset. Sen en liten stenparti mot den andra grannen med gula huset.

Vi hade inga stenar själva, så för att göra muren transporterade de stenarna till tomten.
Han tog (tror jag) 20000 kr för jobbet.

Den delen av muren som är runt eken har de kallmurat med betong i mellan. Den var för hög för att bara "stapla" stenarna.
Där satt de i några rör för att vi sen ska kunna bygga staket.

 
Sweli skrev:
... kallmurat med betong i mellan...
Det var en ny defenition av "kallmura"... ;)
 
Jag hittade på ett namn, visste inte vad egentligen heter när man blandar betong bland stenarna :-/
Sorry...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.