4 529 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Natursten bakom bastuaggregat rasade
Hej, i min bastu rasade den natursten jag satt upp på Mineritskiva bakom elaggregatet.
När jag läser nu efteråt ser jag att det inte är lämpligt att sätta natursten eller kakel på Minerit.
Det verkar ju inte finnas någon skiva som klarar den miljön.
Nu fick jag förslaget av en Finländare att skruva fast ett stålnät på Mineritskivan och sedan
fixa naturstenen.
Vad tror ni om den lösningen?
Råkar ha ett rostfritt gnagarnät med 5mm maskor i gömorna, någon som testat?
De naturstenarna som sitter på nedre delen av väggen verkar fortfarande sitta fast.
Men det gör att jag inte med lätthet kan byta skiva utan att byta även de stenarna mot nya.
Fixet sitter stenhårt i stenarna men har släppt 100% från Mineritskivan.
Jag kan dessvärre inte återanvända stenarna. Så jag har bara sten nog till det som rasat.
Tacksam för input/mvh
När jag läser nu efteråt ser jag att det inte är lämpligt att sätta natursten eller kakel på Minerit.
Det verkar ju inte finnas någon skiva som klarar den miljön.
Nu fick jag förslaget av en Finländare att skruva fast ett stålnät på Mineritskivan och sedan
fixa naturstenen.
Vad tror ni om den lösningen?
Råkar ha ett rostfritt gnagarnät med 5mm maskor i gömorna, någon som testat?
De naturstenarna som sitter på nedre delen av väggen verkar fortfarande sitta fast.
Men det gör att jag inte med lätthet kan byta skiva utan att byta även de stenarna mot nya.
Fixet sitter stenhårt i stenarna men har släppt 100% från Mineritskivan.
Jag kan dessvärre inte återanvända stenarna. Så jag har bara sten nog till det som rasat.
Tacksam för input/mvh
N Nikorasu skrev:
Verkar som Masterboard är en utgången produkt, kan inte finna den någonstans.N Nikorasu skrev:
Ok så det är alltså ingen bra ide att sätta stenpanel mot en mineritskiva? Tips på vad man ska göra för att lösa det då? Har en vägg på utsidan av bastun (i omklädningsrum inte utomhus) där en mineritskiva nu sitter. Finns det verkligen inget man kan limma upp dom med?
Klicka här för att svara