2 072 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
När vågar jag koppla in värmen igen ?
Det beror på hur varmt du kör. Om du schuntar in kanske max 22-23 grader efter att ha smugit upp det under några dagar så är det okej. Vänta minst fyra veckor efter fogning innan du drar på fullt.
Bara för att inte några missförstånd ska uppstå, elslingor som ligger i spacklet ska inte dras på överhuvudtaget förrän fyra veckor efter fogning.
Bara för att inte några missförstånd ska uppstå, elslingor som ligger i spacklet ska inte dras på överhuvudtaget förrän fyra veckor efter fogning.
Vem säger fem veckor? I varenda monteringsanvisning jag sett är det 28 dagar som gäller. Möjligtvis har någon leverantör en annan tid satt, men jag har aldrig stött på det.
Och det är inte bara för fixets skull, det är lika mycket för fog och flytspackel.
Och det är inte bara för fixets skull, det är lika mycket för fog och flytspackel.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
klinker vet jag inte så mycket om , men jag har sett ett nybyggt hus med brädgolv, där detflesta brädor hade breda sprickor i sig... så jag antar att om man har för bråttom så får man väl en massa lösa plattor eller värre...
Grosisten som säljer Ardex säger 5 veckorjon_h skrev:
Klicka här för att svara