8 556 läst ·
37 svar
9k läst
37 svar
När svärfar drar el...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nog med skitsnack om svärfäder nu!
Jag har haft ett par stycken, och båda var riktiga hedersknyfflar.
Men de drog ingen el.
Den sista var faktiskt en mycket duktig rörmokare och VVS-lärare
Jag har haft ett par stycken, och båda var riktiga hedersknyfflar.
Men de drog ingen el.
Den sista var faktiskt en mycket duktig rörmokare och VVS-lärare
Den här är nog så bra han också. Sen kanske man får ta att de inte alltid lyssnar på vad man säger...KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Min sista svärfar kom upp till Asperö i Göteborgs södra skärgård med svetsaggregat och allt som hörde till rörmokeriet hösten 1975.
Och jösses vad han jobbade!
Han var för resten lärare i Halmstad till fadern till den här knäppgöken:
http://www.sonofaplumber.com/
Son till en rörkrökare hade det väl hetat på svenska
Och jösses vad han jobbade!
Han var för resten lärare i Halmstad till fadern till den här knäppgöken:
http://www.sonofaplumber.com/
Son till en rörkrökare hade det väl hetat på svenska
Kände mig nödgad att dra ett SMS och kolla. Han hade tydligen hunnit in en sväng på Bauhaus också! Bra upptäckt där, nu kan jag även pika honom för att han köper "fin-kabel" nästa gång vi sesMikael_L skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 164 inlägg
Vi är iaf två som inte gillar mantlar långt in i kopplingsdosor mmlars_stefan_axelsson skrev:
Det är vanligt att manteln går långt in i kopplingsutrymmet när det gäller hempul har jag märkt.... iof. inget fel, men det ser amatörmässigt ut. Har stött på att manteln sticker in så långt i strömbrytare att funktionen blev osäker pga. att insattsen inte bottnade i kapslingen.
nä... max 5mm instick av mantel i kopplingsutrymmet, när det gäller vanlig "vit kabel" i normalinstallation..., det brukar jag köra med iaf. det brukar bli trångt ändå utan massa mantlar i dosorna. ....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det finns väl fortfarande plåtmantlade kablar.
Innanför plastisolering, men ändå.
Sådan som används i stall t.ex.
Heter det EKRK?
Innanför plastisolering, men ändå.
Sådan som används i stall t.ex.
Heter det EKRK?
Varken EKRK eller EKLK är plåtmantlade. Däremot har EKLK en tunn aluminiumskärm som är ansluten till biledaren. EKRK är dock gjord för att likna den gamla kulokabeln vad gäller att hålla formen efter böjning mm.