Blir inte riktigt klok när jag läser, stödsådde med Skånefrö Siesta (mycket rödsvingel) för nästan två veckor sedan. Känns som det kommit upp en hel del grässtrån som är uppåt centimentern långa. Ska jag gå över till att vattna en gång per dag nu eller vad tycker ni? Och när kan jag sluta vattna helt förutsatt att det är fortsatt växlande väder och 22 grader?

Skulle behöva flytta vattenspridarna till nästa område som ska stödsås så därför jag frågar.
 

Bästa svaret

Du kan dra ner på vattningen nu, men jag skulle ge en rejälare blöta 2 gånger per vecka i iaf 2 veckor till. Så får det rota sig ordentligt. Sen skadar det inte att vattna ordentligt nu och då om det blir en torr sommar.

Min nysådd ifjol vattnade jag i 2 veckor sen lite sporadiskt om det inte kom regn.

Sådde en del nu i våras på ett område som jag inte riktigt bryr mig. Det har tagit sig riktigt fint utan att jag har vattnat nå. Sår enbart 100%rödsvingel
 
  • Gilla
Lund
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Du kan dra ner på vattningen nu, men jag skulle ge en rejälare blöta 2 gånger per vecka i iaf 2 veckor till. Så får det rota sig ordentligt. Sen skadar det inte att vattna ordentligt nu och då om det blir en torr sommar.

Min nysådd ifjol vattnade jag i 2 veckor sen lite sporadiskt om det inte kom regn.

Sådde en del nu i våras på ett område som jag inte riktigt bryr mig. Det har tagit sig riktigt fint utan att jag har vattnat nå. Sår enbart 100%rödsvingel
Tack, då gör jag så!
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.