3 764 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
När slå på vattenburen golvvärme?
Vi har precis renoverat vårt badrum totalt. Vi hade först tänkt oss elburen golvvärme men det slutade med att vi valde vattenburen eftersom vi har fjärrvärme i huset. En firma ordnade alltså med golvgjutning som skulle torka i 3 veckor innan vi fick börja med plattsättningen. Allt det där är nu klart och idag var rörmokaren på plats och fixade rördragning fram till de slangar som sticker upp ur golvet för anslutning till själva golvvärmen. Vi ska bara koppla ihop allt med en shunt.
Frågan är nu alltså: När kan man dra igång golvvärmen? Hur länge måste allt få vara "ifred"? Och när kan man börja duscha?
Vill ni se vårt badrums alla vedermödor så finns det här: http://odietamo-karo.blogspot.com
Frågan är nu alltså: När kan man dra igång golvvärmen? Hur länge måste allt få vara "ifred"? Och när kan man börja duscha?
Vill ni se vårt badrums alla vedermödor så finns det här: http://odietamo-karo.blogspot.com
Du kan ha på den vattenburna värmen hela tiden bara du har lite grundvärme och inte för hett redan när du startar arb.
Redigerat:
Klicka här för att svara