53 453 läst ·
19 svar
53k läst
19 svar
När skall man sloda? Bråttom
Inte så kul, men otroligt skönt.Larsa skrev:
Skönt att det gått hyfsat bra, skönt att formen inte gav med sig, skönt att betongbilen kom som den skulle , skönt att man snart kan öppna sin öl, eller champagne, och fira.
Du får lov att lägga upp någon bild ...
Glöm inte att ståla plattan i kväll......
Här kommer en bild. Detta är morgonen efter och har precis vattnat betongen. Är nöjd med resultatet, kommer fungera utmärkt som verkstad som jag skall ha det till (befintlig verkstad är innanför fönstret, där skall en dörr in). Helgen fortlöpte med att riva formen (grundmuren gjöts för två veckor sedan), gjuta två lättklinkerbalkar. Nästa helg är det dags att mura Leca-väggarna för undervåningen, och till det har jag hyrt in hjälp.
Klicka här för att svara

