När vi köpte huset för ett år sedan så fans det 2 st stora barkade aspar på tomten, jag undrar om någon av er vet när det är dags att fälla dem! De har nu betydligt mindre löv än kringstående träd och det är flera djupa sprickor i stammen.
Hoppas någon har koll på detta.
Om ni vill minska mängden rotskott från asparna (vilket jag antar var den ursprungliga tanken med att ringbarka de) så är det nog bäst att låta de stå kvar tills ni ser att ovanjordsdelen är helt död. Jag tror dock inte att ni slipper rotskott helt ändå....
Farsan ringbarkade stora aspar för några år sedan, ni trodde att dom skulle dö omgående men så icke, lövmängen avtog från år till år och kanske år 3 eller 4 så var dom döda.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.