Hej!
Flertalet liknande tråder finns gällande brinntid för plint, men jag kör en ny.
Gör en tillbyggnad på plint, 50kvm.
200mm pp markrör plint med m10 gängstång ingjuten för att dra fast syllen.
När kan jag börja bygga syll?
Gjutningarna har skett i temperatur om 10-15grader, betong blandad med varmt vatten och förvärmda ytor. betongen har gått ner i temp om 5-9grader om nätterna (ytan på betongen). Dom har varit täckta med liggunderlag (toppen, markröret har varit skyddat enbart med plastpåsar.
Betongen har uppnåt X mpa efter 28dgr vid 20 grader vet jag redan, den kunskapen hjälper inte. Jag skulle uppskatta att plintarna kommit upp i iallafall15mpa, (7dgr sen jag gjöt) räcker detta för att börja böka med m10stängerna?
 
Har det gått så mycket som 7 dagar kan du bara köra.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Tack för svar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.