kristofer12345
men då hade du inget
hertigen17 hertigen17 skrev:
När jag gjorde min platta på sommaren, jag fyllde mina golvrören med vatten så det skulle tyngas ner då jag la rören ovan på armeringen.
Tänkte inte mer på dessa. Sedan kom hösten, och jag hade inte fått dit fönster och dörrar, det blev -5. Efter ett tag kommer jag tillbaka till bygget och då ser jag att betongen har skjutit och rören på dessa ställen var trasiga och det var vatten fläckar på dessa ställen som rören hade spruckit.
Jag trodde precis som du, men jag fick lära mig det hårda vägen. Men det gick att laga, men med en onödig extra kostnad och allt extra arbete.
Så blås ut slingorna är mitt tips.

men då hade du ingen cirkulation som jag har på nu..?

• En igångsatt Wilo cirkulationspump installerad på kopparrör med lysande grön lampa, indikerande aktiv cirkulation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345
men är det någon som vet ang min fråga om syret i vattnet?

kristofer12345
men är det någon som vet ang min fråga om syret i vattnet? me tanke på känsliga elpatroner osv klarar ej rostfritt bara koppar.. därav frågan

Förutom luftbubblor som försvinner vid högpunkter så kan det lösta syret bara försvinna genom oxidering av metall, så har du bara plaströr lär det ta tid innan det blir dött

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
P Plutus skrev:
Förutom luftbubblor som försvinner vid högpunkter så kan det lösta syret bara försvinna genom oxidering av metall, så har du bara plaströr lär det ta tid innan det blir dött
jasså? ja gummi slangar är det

kristofer12345
hertigen17 hertigen17 skrev:
När jag gjorde min platta på sommaren, jag fyllde mina golvrören med vatten så det skulle tyngas ner då jag la rören ovan på armeringen.
Tänkte inte mer på dessa. Sedan kom hösten, och jag hade inte fått dit fönster och dörrar, det blev -5. Efter ett tag kommer jag tillbaka till bygget och då ser jag att betongen har skjutit och rören på dessa ställen var trasiga och det var vatten fläckar på dessa ställen som rören hade spruckit.
Jag trodde precis som du, men jag fick lära mig det hårda vägen. Men det gick att laga, men med en onödig extra kostnad och allt extra arbete.
Så blås ut slingorna är mitt tips.

hade du cirkulation på hertigen? o var huset byggt eller var plattan ute utan hus på?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.