Frågan är som i rubriken. Fäster jag ramen först och sedan utgår från den, eller finns det andra sätt.

Är PK ring samma som klinkerram? Purus anger att göra slitsar i nederkant av pk-ring? Hur menar de då?
 
Klinkerramen fäster du med fixet, när golvläggningen kommit till brunnen. Precis som om den vore en klinkerplatta. Fyll baksidan av ramen med fix, kamma ut fix på golvet och sätt dit den. Ofta behövs det mer fix under för att få den i rätt höjd. Bara att klicka i och testa.
Du måste naturligtvis först mäta ut så att det inte blir för små klippbitar mot ramen, precis som du får göra mot alla väggar och liknande. Du kan justera ramen i sidled en del, så länge du får upp vattenlåset är det okej.


PK-ringar ska du inte använda till detta, det är inte riktigt samma sak.
 
ok. En annan sak som går hand i hand med detta:
Nu verkar inte mina väggar vara i rät vinkel så mot ramen tänkte jag mig hela bitar och så skurna plattorna mot väggen. Tänker jag rätt då? Sen börjar jag lägga första hela biten från hörnet närmast brunnen...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.