Husägare
· Västernorrland
· 2 563 inlägg
Fick precis från skatteverket att deklarera småhus. Stämde inte vad som fanns nu. Vårat hus är sutteräng och just hur boytan övergår till biyta så finns 6m regeln t ex. Men i bilden var skulle det bli biyta här t ex. Långsidan? Skulle jag är räkna 6m från fönstret på kortsidan, men hur skulle man tolka vad som är underjord på långsidan övergång till biyta 50cm, 1m från 1,5m? Har en vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 982 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 982 inlägg
Det som är närmare fönsterväggen än 6 m är boyta, resten är biyta.
Det är i alla fall så jag tolkar den här bilden om sluttningsvåningar: https://www.skatteverket.se/privat/...rforsmahus.4.5cbdbba811c9a768f0c80002011.html
Hur brant sluttningen är spelar ingen roll vad jag kan se.
Det är i alla fall så jag tolkar den här bilden om sluttningsvåningar: https://www.skatteverket.se/privat/...rforsmahus.4.5cbdbba811c9a768f0c80002011.html
Hur brant sluttningen är spelar ingen roll vad jag kan se.
6 meter in från kortsidan skall räknas. Hur ser det ut vad det gäller marknivån på vänstra delen (sett enligt bilden) av huset?Mattias_Jo1 skrev:
Fick precis från skatteverket att deklarera småhus. Stämde inte vad som fanns nu. Vårat hus är sutteräng och just hur boytan övergår till biyta så finns 6m regeln t ex. Men i bilden var skulle det bli biyta här t ex. Långsidan? Skulle jag är räkna 6m från fönstret på kortsidan, men hur skulle man tolka vad som är underjord på långsidan övergång till biyta 50cm, 1m från 1,5m? Har en vinkel.
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Västernorrland
· 2 563 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 563 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 563 inlägg
Ja, Sjuka är att det var otroligt stor skillnad. Mätningar har mäklare gjort så dessa stämmer från de 2 försäljningar som varit sedan det byggdes. Vi har nyss flyttat hit så blev så förvånad när det stod som det gjorde. Inte så att det blivit 1vån till från ’67😅.D Dilato skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 563 inlägg
Ja, fast det är ganska litet i jämförelse med en hel sutteräng våning. 🙃 men men. Om det inte har någon betydelse just nu så får det vara.BirgitS skrev:
Klicka här för att svara