Tackar som frågar.
Jag har inte märkt av detta.
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
T TheGame skrev:
Gilla knppar har ersatt att skriva tack.
Men det är mer naturlig utveckling och inget man behöver haka upp sig på imo och ta det som att folk är otacksamma.
Man får tänka lite längre än näsan räcker själv också.
Sen kan man ställa frågan om man har sånt bekräftelsebehov att man måste ha ett tack tillbaka annars minsann kommer man sluta hjälpa.
Det är också rätt löjligt imo
Jag hakar inte upp mig och jag har inget sånt bekräftelsebehov (i så fall skulle jag ju inte ha fortsatt), utan jag har bara noterat att det har skett en förändring, precis som jawen.
 
BirgitS BirgitS skrev:
de som kommer med lösningen på en fråga får ett tack för det mesta, utan ett tryck på gilla i stället.
För mig har detta precis samma innebörd men fördelen att det inte skapar "meningslösa" inlägg.
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
För mig har detta precis samma innebörd men fördelen att det inte skapar "meningslösa" inlägg.
Tack, du satte ord på det. 😉
 
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tack, du satte ord på det. 😉
Tack själv!
 
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
För mig har detta precis samma innebörd men fördelen att det inte skapar "meningslösa" inlägg.
Okej, jag bara har noterat att det har skett en förändring, vilket ju är vad tråden handlar om. Inte ens i PM får ju jawen tydligen tack numera och där finns det ingen Gilla-knapp, och meningslösa inlägg kan man inte heller tala om.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Inte ens i PM får ju jawen tydligen tack numera och där finns det ingen Gilla-knapp
Det gör det faktiskt.

Forumdiskussion mellan Marlén och Alfredo, där Alfredo svarar att han var snabb med sitt tidigare inlägg, illustrerad med en ikon av en rörmokare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
En variant på detta kanske är när folk slutade visa hänsyn i trafiken (blinkers!).
Anmärkningsvärd nonchalans mot sina medtrafikanter.
Jag har förgäves hittat någon som erkänner och kan förklara varför...
Att många cirkulationsplatser är otydliga kan vara en bidragande orsak, men långt ifrån allt.
 
  • Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
En variant på detta kanske är när folk slutade visa hänsyn i trafiken (blinkers!).
Anmärkningsvärd nonchalans mot sina medtrafikanter.
Jag har förgäves hittat någon som erkänner och kan förklara varför...
Att många cirkulationsplatser är otydliga kan vara en bidragande orsak, men långt ifrån allt.
Kan det kanske bero på att blinkers är extrautrustning på BMW, Audi och Mercedes 😉😎
 
  • Haha
jawen och 2 till
  • Laddar…
Enkelt. Personer norr om Gävle är ena sura jävlar som aldrig säger tack, och så Göteborgare så klart.
 
J
Bart Bart skrev:
Enkelt. Personer norr om Gävle är ena sura jävlar som aldrig säger tack, och så Göteborgare så klart.
Googlade om Göteborgare och det påståds tvärtom🙄
 
  • En skärmdump av en Google-sökning på "är göteborgare trevliga" med en artikel som säger att de är sociala och öppna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Googlade om Göteborgare och det påståds tvärtom🙄
Det är allmänt känt att chatbottar halicunerar
 
J
T TheGame skrev:
Det är allmänt känt att chatbottar halicunerar
Är det fler mänskliga beteenden som du tycker att chatbottar har🙄
 
J Jansson69 skrev:
Googlade om Göteborgare och det påståds tvärtom🙄
Alla vet att allt på internet är fel.
 
J
Bart Bart skrev:
Alla vet att allt på internet är fel.
Och medlemmar ifrån Uppland har alltid rätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.