2 102 läst ·
35 svar
2k läst
35 svar
När började människor sluta säga Tack!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Jag hakar inte upp mig och jag har inget sånt bekräftelsebehov (i så fall skulle jag ju inte ha fortsatt), utan jag har bara noterat att det har skett en förändring, precis som jawen.T TheGame skrev:Gilla knppar har ersatt att skriva tack.
Men det är mer naturlig utveckling och inget man behöver haka upp sig på imo och ta det som att folk är otacksamma.
Man får tänka lite längre än näsan räcker själv också.
Sen kan man ställa frågan om man har sånt bekräftelsebehov att man måste ha ett tack tillbaka annars minsann kommer man sluta hjälpa.
Det är också rätt löjligt imo
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Okej, jag bara har noterat att det har skett en förändring, vilket ju är vad tråden handlar om. Inte ens i PM får ju jawen tydligen tack numera och där finns det ingen Gilla-knapp, och meningslösa inlägg kan man inte heller tala om.Alfredo skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
En variant på detta kanske är när folk slutade visa hänsyn i trafiken (blinkers!).
Anmärkningsvärd nonchalans mot sina medtrafikanter.
Jag har förgäves hittat någon som erkänner och kan förklara varför...
Att många cirkulationsplatser är otydliga kan vara en bidragande orsak, men långt ifrån allt.
Anmärkningsvärd nonchalans mot sina medtrafikanter.
Jag har förgäves hittat någon som erkänner och kan förklara varför...
Att många cirkulationsplatser är otydliga kan vara en bidragande orsak, men långt ifrån allt.
Kan det kanske bero på att blinkers är extrautrustning på BMW, Audi och Mercedes 😉😎Bo.Siltberg skrev:


