Hej. Jag skulle vilja stödja Ukrainska flyktingar i Sverige och vill hitta en elektriker från Ukraina för litte jobb i vår villa. Nån som vet nån?

Vacker tanke, men det finns ju det där lilla problemet med behörighetskravet på elektriker vi har i Sverige...

• Gilla
AG A
  • Laddar…
Vad jag har läst så finns det behörighetskrav endast på elinstallatörer, inte på elektriker, vad nu skillnaden är. Elektriker räcker att man gått utbildning.

D danielronnstam skrev:
Hej. Jag skulle vilja stödja Ukrainska flyktingar i Sverige och vill hitta en elektriker från Ukraina för litte jobb i vår villa. Nån som vet nån?
Varför i Stockholm när du skriver från Skåne?
Som sagt fin tanke, men ärligt talat tror jag att det finns betydligt bättre sätt att stödja Ukrainska flyktingar.

S
D danielronnstam skrev:
Vad jag har läst så finns det behörighetskrav endast på elinstallatörer, inte på elektriker, vad nu skillnaden är. Elektriker räcker att man gått utbildning.
Har personen ifråga ingen egen auktorisation eller går under en firmas egenkontrollprogram så får dom göra lika lite som en privatperson.

T
S sinuslinus skrev:
Känns mest som om du letar efter någon som ska göra svartjobb åt dig.
Min första tanke också.
Hur hjälper det specifikt en Ukrainsk elektriker om han är anställd och har lön oavsett?

• Gilla
AG A
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.