Hej alla. Förra ägaren av mitt hus lämnade en massa ofärdiga detaljer som jag nu försöker lappa ihop. Ett exempel är altandörren som har två handtag varav över ena är det ett tomt hål ovanför. Har googlat en massa men inte hittat vad där skulle kunna vara förutom att dom kanske är monterade upp och ner så att respektive platta skulle vara uppåt och så sälja hålet?

• Två handtag på en altandörr med ett tomt hål ovanför det vänstra handtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altandörr med två handtag och ett tomt hål ovanför det ena handtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett lås lämpligen??

• Gilla
Henrik Sa och 1 till
  • Laddar…
Det är ju rätt anmärkningsvärt om de monterat bort ett lås, det skall ingå i köpet.

• Gilla
Henrik Sa och 1 till
  • Laddar…
Köp gärna samma cylinder som till övriga dörrar så behövs bara en nyckel i huset.

• Gilla
Henrik Sa
  • Laddar…

Bästa svaret

H Henrik Sa skrev:
Hej alla. Förra ägaren av mitt hus lämnade en massa ofärdiga detaljer som jag nu försöker lappa ihop. Ett exempel är altandörren som har två handtag varav över ena är det ett tomt hål ovanför. Har googlat en massa men inte hittat vad där skulle kunna vara förutom att dom kanske är monterade upp och ner så att respektive platta skulle vara uppåt och så sälja hålet?
Du har rätt fästplattan sitter upp och ner och ska egentligen dölja hålet som kan användas för vred eller låscylinder för att låsa dörren.

Det finns även beslag för delat handtag och cylinder/vred behör men det blir lite kaka på kaka med ett handtag med lång fästplatta.

• Gilla
Henrik Sa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.