Vi flyttade in i vårt nybyggda hus i vintras och nu har semestern gått åt till att bygga pool och ta tag i trädgården. Just nu håller vi på med trall och plattsättning runt poolen och nästa steg är att sätta en tujahäck runt poolen. Det är väl lite fel tid att sätta en sån häck vad jag förstår, men är ändå lite ivrig.

Nån som nyligen köpt tujor i Östergötland. Vart? Pris? Nöjd? Vi ska sätta ca 100 plantor.

/anna

Jag kan ju ringa Billbäcks också! Var på Blomsterlandet idag och de tar 79 kr st nu. Ringde nyss till Eriksbergs Plantskola och de tar 49,50. På Blomsterlandet var det beställningsvara, på Eriksberg fanns det gott om det i lager, så valet mellan dessa faller absolut på Plantskolan. Känns som att det borde vara bättre kvalitet där också, men det kanske bara är inbillning.

p480aja skrev:
Jag kan ju ringa Billbäcks också! Var på Blomsterlandet idag och de tar 79 kr st nu. Ringde nyss till Eriksbergs Plantskola och de tar 49,50. På Blomsterlandet var det beställningsvara, på Eriksberg fanns det gott om det i lager, så valet mellan dessa faller absolut på Plantskolan. Känns som att det borde vara bättre kvalitet där också, men det kanske bara är inbillning.
Trista priser när vi gav 29 för några veckor sedan på K-Rauta i Malmö. Kanske finns motsvarande i Östergötland??

Bilbäcks har mycket hög kvalitét på sina grejer, men kolla av.
lycka till!

cust3000 skrev:
Bilbäcks har mycket hög kvalitét på sina grejer, men kolla av.
lycka till!
hmm....jobbar du där eller??

nej nej...
jag är en kontorsråtta, men jag vet vad kvalitét är

bor du nära motala så vet jag att M-blommor har bra priser och brukar ha erbjudanden på tujor nu på sommaren. Om nu inte jag hinner köpa alla :-)

Tack för svaren! Det blev Eriksberg 49 kr st igår. Vi hade en hel crossbuss full när vi åkte hem:)
Vi får försöka vattna så de klarar sig. Vi har ändå en nysådd gräsmatta på 2500 kvm som ska vattnas...

Jag kollade med K-rauta i Norrköping och Linköping, efter att nån här skrivit 29 kr/st. Men på mina två närmsta varuhus så var svaret att de skulle få in till våren eller möjligtvis möjligtvis till hösten. Men jag var för ivrig för att vänta...
Dessutom har vi grävhjälp ett par dagar nu, som känns bra att utnyttja.

Så fort hösten kommer väntar nya projekt som jag är sugen på. Då blir det en relaxavdelning i huset:). Så då känner jag inte för att hålla på i trädgården.

För övrigt hade de många olika sorters träd på Eriksberg, som vi ska köpa en annan dag. Vi vill nämligen ha stora/höga träd att plantera. Vår tomt var tidigare hästhage utan ett enda trädä, så det ser så himla kalt ut. Men på Eriksberg hade de många olika sorters träd som var 2-4 meter höga. Ska nog slå till på nåt sånt framöver.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.