Behövde lite ny belysning till garaget och köpte då denna: https://ledmegastore.se/med-inbyggd...8w-slim-led-armatur-150-cm-155-lm-w-230v.html
Men jag blev fundersam nu när jag skulle sätta upp den. Nån som fattar hur de har tänkt? Den är alldeles för slimmad för att det ska gå att koppla in den med en sockerbit, kopplingen får inte plats! Så antingen får man göra ett större hål (ej önskvärt om man bytar armatur i framtiden) eller om man hade monterat den på klossar från taket, men då får man ju en ful spalt mellan tak och lampa vilket ser dumt ut. Det finns heller inget hål att leda ut kabeln från så isåfall får man skära ut ett eget. Men då blir sockerbitskopplingen ju synlig och även oskyddad så det är ju inte alls bra.
Blir nog en retur men innan dess vill jag bara kolla med forumet om jag missat något uppenbart här?
Men jag blev fundersam nu när jag skulle sätta upp den. Nån som fattar hur de har tänkt? Den är alldeles för slimmad för att det ska gå att koppla in den med en sockerbit, kopplingen får inte plats! Så antingen får man göra ett större hål (ej önskvärt om man bytar armatur i framtiden) eller om man hade monterat den på klossar från taket, men då får man ju en ful spalt mellan tak och lampa vilket ser dumt ut. Det finns heller inget hål att leda ut kabeln från så isåfall får man skära ut ett eget. Men då blir sockerbitskopplingen ju synlig och även oskyddad så det är ju inte alls bra.
Blir nog en retur men innan dess vill jag bara kolla med forumet om jag missat något uppenbart här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.hidealite.com/sv-se/produkter/tak-vagg/linjara/liteline-ip44-600-_-266855#variantlistK _Fredrik_ skrev:
Såg ju betydligt smidigare ut! Dock betydligt färre lumen på den så då får man nog sätta två.
Frågade supporten hur det var tänkt. De rekommenderade en sån här dosa: https://ledmegastore.se/transformat...koppling-och-dragavlastning-ip20-inomhus.html
Men jag fattar ändå inte hur de tänkte där för man får ju inte ur kabeln ur armaturen, det finns inget hål.
Men jag fattar ändå inte hur de tänkte där för man får ju inte ur kabeln ur armaturen, det finns inget hål.
Är inte tanken att armaturen ska täcka hålet med inkommande kablage?
Med en dosa i taket hade du fått plats med din koppling.
Clipsen monterar du först i taket, sen kablaget och slutligen knäpper du fast armaturen.
Står ju så här i länken du skickade: "Notera att denna inte har inbyggd seriekoppling, om det skall anslutas flera armaturer i serie så rekommenderar vi istället våra vattentäta modeller med genomförtrådning. "
Håller ändå med, dum lösning..
Med en dosa i taket hade du fått plats med din koppling.
Clipsen monterar du först i taket, sen kablaget och slutligen knäpper du fast armaturen.
Står ju så här i länken du skickade: "Notera att denna inte har inbyggd seriekoppling, om det skall anslutas flera armaturer i serie så rekommenderar vi istället våra vattentäta modeller med genomförtrådning. "
Håller ändå med, dum lösning..
Ja hade man haft en infälld dosa så hade det gått. Men det är ju ändå en dum lösning som inte framgick av produktbeskrivning. Jag funderade nog inte så mycket, antog att den hade en plint man kunde koppla direkt mot. Men som sagt, läropengar..S Solidwork skrev:Är inte tanken att armaturen ska täcka hålet med inkommande kablage?
Med en dosa i taket hade du fått plats med din koppling.
Clipsen monterar du först i taket, sen kablaget och slutligen knäpper du fast armaturen.
Står ju så här i länken du skickade: "Notera att denna inte har inbyggd seriekoppling, om det skall anslutas flera armaturer i serie så rekommenderar vi istället våra vattentäta modeller med genomförtrådning. "
Håller ändå med, dum lösning..
Klicka här för att svara