4 375 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Nån som byggt Myresjöhus' Mölle?
Frugan och jag är intresserade av Myresjöhus Mölle. Är det NÅGON här på forumet som byggt detta hus eller vet var det finns ett visningshus.
Vi är intresserade av huset men skeptiska till att investera så dyrt (listpris 2,4 milj) utan att ha sett huset överhuvudtaget.
Snälla hjälp oss... vi bor i södra Skåne, men är mobila...
/f
Vi är intresserade av huset men skeptiska till att investera så dyrt (listpris 2,4 milj) utan att ha sett huset överhuvudtaget.
Snälla hjälp oss... vi bor i södra Skåne, men är mobila...
/f
Låter spontant som ett högt pris för att vara ett Myresjöhus. Med sina 123 kvm hamnar Mölle på närmare 20.000 kr per kvm. Vad är det som gör Mölle så mycket dyrare än andra en-planshus i Myresjöhus sortiment?
Tja... det kan väl vara det däringa loftet på drygt 40 kvm.
Där är ju möjlighet till ovanvåning på hela huset. Men i grunden är det ett loft i en tredjedel av huset.
Vi reagerade också när vi fick priset. Men jag antar att där är god marginal för prutning, speciellt i dessa tider.
Nån som förresten har erfarenhet av vilka marginaler Myresjöhus har på sina hus, dvs hur mycket prutmån dom har?
Där är ju möjlighet till ovanvåning på hela huset. Men i grunden är det ett loft i en tredjedel av huset.
Vi reagerade också när vi fick priset. Men jag antar att där är god marginal för prutning, speciellt i dessa tider.
Nån som förresten har erfarenhet av vilka marginaler Myresjöhus har på sina hus, dvs hur mycket prutmån dom har?
Medlem
· Västragötaland
· 194 inlägg
Kan man pruta på hustillverkarna? Trodde det var ganska fasta priser...
I dessa tider, för hustillverkarna, känns inte priserna helt huggna i sten. Jag har aldrig köpt hus tidigare. Har dock en arbetskamrat som spelade ut bl a Myresjöhus mot några andra tillverkare och fick på så vis ner priset något.
Har tidigare jobbat som säljare, dock i annan bransch, men med den erfarenheten kan jag aldrig tänka mig att priset INTE går att förhandla.
Speciellt nu när det är lite köparens marknad...
Har tidigare jobbat som säljare, dock i annan bransch, men med den erfarenheten kan jag aldrig tänka mig att priset INTE går att förhandla.
Speciellt nu när det är lite köparens marknad...
Alltså jag vet inte riktigt om det verkligen är köparens marknad just nu. Det byggs för fullt som jag har förstått det och att pruta för att få ner priset verkar inte trovärdigt MEN man kan garanterat förhandla till sig diverse x-tra till huset dvs saker utöver standard.
Mölle är ett av dom nya husen som Myresjö lanserade i våras så det finns nog inte uppbyggt ännu, tyvärr..
Men priset lät fasligt högt! Vi ska bygga Skanör o med tillval på nästan 200 000 hamnar vi med på 2,4.. Men andra ord kostade det "bara" 2,2 egentligen och det är på hela 180 kvm!!
Vi har fått 30 000 kr i rabatt o ett rejält avdrag på kaminen så vi är nöjda med det =)! Är ju som sagt inte direkt köparens marknad då den låga räntan gör att det byggs hej vilt..
Men priset lät fasligt högt! Vi ska bygga Skanör o med tillval på nästan 200 000 hamnar vi med på 2,4.. Men andra ord kostade det "bara" 2,2 egentligen och det är på hela 180 kvm!!
Vi har fått 30 000 kr i rabatt o ett rejält avdrag på kaminen så vi är nöjda med det =)! Är ju som sagt inte direkt köparens marknad då den låga räntan gör att det byggs hej vilt..
Klicka här för att svara