Hej du där !
Har du byggt eller vet hur man bygger en sådan skohylla som på bilden som kan ge mig råd vad jag ska tänka på osv !? Jag är ingen erfaren snickare men vill prova göra en liknade skohylla !! Tacksam för tips !! Tack på förhand ☀️

• Trähylla för skor i zickzackmodell med flera hyllplan fyllda med olika skor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänker spontant att du kan använda längre ek lister av omkring 20mm tjocklek.
Borra varje hål och försänk. Använd insex-skruv, bricka och mutter.
De runda hörnen kan du slipa fram.

Hyllplanen limmar du stavarna på varandra. Skruva underifrån om du vill så syns inte skruven.

Lycka till.

• Gilla
Bergans1
  • Laddar…
Stackars skorna längst ner på vintern, kommer bli ordentligt med lerigt vatten som rinner ner

• Gilla
  • Haha
Bergans1 och 1 till
  • Laddar…
Med så många runda hörn gör du en mall som du fräser efter.

• Gilla
Bergans1
  • Laddar…
Ser instabilt och vingligt ut, Varje våning och flexa lite och rörelserna läggs på varandra och blir riktigt stora längst upp. Bör nog infästas i väggen på något diskret sätt.
Jag skulle inte ge mig på att bygga något liknande utan ordentliga verkstadsmaskiner (och då gillar jag att jobba lite mer "fritt" med handverktyg:))

• Gilla
Bergans1
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Tänker spontant att du kan använda längre ek lister av omkring 20mm tjocklek.
Borra varje hål och försänk. Använd insex-skruv, bricka och mutter.
De runda hörnen kan du slipa fram.

Hyllplanen limmar du stavarna på varandra. Skruva underifrån om du vill så syns inte skruven.

Lycka till.
Tack så mycket för svaret👍🏻🙏🏻 härligt !!

S Staffan-N skrev:
Ser instabilt och vingligt ut, Varje våning och flexa lite och rörelserna läggs på varandra och blir riktigt stora längst upp. Bör nog infästas i väggen på något diskret sätt.
Jag skulle inte ge mig på att bygga något liknande utan ordentliga verkstadsmaskiner (och då gillar jag att jobba lite mer "fritt" med handverktyg:))
Det är kanske ett för sort projekt för mig. Tack för svaret🙏🏻👍🏻

Z z_bumbi skrev:
Med så många runda hörn gör du en mall som du fräser efter.
Tack för svaret 🙏🏻🤩

Ossian K Olsson
B Bergans1 skrev:
Det är kanske ett för sort projekt för mig. Tack för svaret🙏🏻👍🏻
Nej då! Alla lär sig någongång!

Åk och köp några lister och testa dig fram! Gör en prototyp. Börja med det funktionella, sen gå över på utseendet.

• Gilla
Gamle Julius och 3 till
  • Laddar…
G grovspacklarn skrev:
Stackars skorna längst ner på vintern, kommer bli ordentligt med lerigt vatten som rinner ner
Hahaha så sant som du skriver. Men är nog mer inne på att ha som förvaring och inte ett skoställ att använda dagligen🤩
Tack för svaret 🙏🏻👍🏻

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Nej då! Alla lär sig någongång!

Åk och köp några lister och testa dig fram! Gör en prototyp. Börja med det funktionella, sen gå över på utseendet.
Tackar för svaret. Jo man lär sig ju saker med tiden. Tycker det är kul att hålla på så kanske ska prova på det👍🏻🤩

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
T
Det är viktigt att alla hyllor och alla diagonala stag är identiska så när du bestämt dig för mått och design så bygg jiggar för kapning och montering.
Det kommer ta lite tid att bygga dem men det har du igen sedan, både tidsmässigt och resultatmässigt.

• Gilla
Bergans1
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Det är viktigt att alla hyllor och alla diagonala stag är identiska så när du bestämt dig för mått och design så bygg jiggar för kapning och montering.
Det kommer ta lite tid att bygga dem men det har du igen sedan, både tidsmässigt och resultatmässigt.
Tack för för svaret👍🏻🙏🏻
Jag är tacksam för alla tips och hjälp jag fått

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.