Hej du där !
Har du byggt eller vet hur man bygger en sådan skohylla som på bilden som kan ge mig råd vad jag ska tänka på osv !? Jag är ingen erfaren snickare men vill prova göra en liknade skohylla !! Tacksam för tips !! Tack på förhand ☀️
Har du byggt eller vet hur man bygger en sådan skohylla som på bilden som kan ge mig råd vad jag ska tänka på osv !? Jag är ingen erfaren snickare men vill prova göra en liknade skohylla !! Tacksam för tips !! Tack på förhand ☀️
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Tänker spontant att du kan använda längre ek lister av omkring 20mm tjocklek.
Borra varje hål och försänk. Använd insex-skruv, bricka och mutter.
De runda hörnen kan du slipa fram.
Hyllplanen limmar du stavarna på varandra. Skruva underifrån om du vill så syns inte skruven.
Lycka till.
Borra varje hål och försänk. Använd insex-skruv, bricka och mutter.
De runda hörnen kan du slipa fram.
Hyllplanen limmar du stavarna på varandra. Skruva underifrån om du vill så syns inte skruven.
Lycka till.
Stackars skorna längst ner på vintern, kommer bli ordentligt med lerigt vatten som rinner ner
Ser instabilt och vingligt ut, Varje våning och flexa lite och rörelserna läggs på varandra och blir riktigt stora längst upp. Bör nog infästas i väggen på något diskret sätt.
Jag skulle inte ge mig på att bygga något liknande utan ordentliga verkstadsmaskiner (och då gillar jag att jobba lite mer "fritt" med handverktyg
)
Jag skulle inte ge mig på att bygga något liknande utan ordentliga verkstadsmaskiner (och då gillar jag att jobba lite mer "fritt" med handverktyg
Tack så mycket för svaret👍🏻🙏🏻 härligt !!S Småbrukaren skrev:
Det är kanske ett för sort projekt för mig. Tack för svaret🙏🏻👍🏻S Staffan-N skrev:Ser instabilt och vingligt ut, Varje våning och flexa lite och rörelserna läggs på varandra och blir riktigt stora längst upp. Bör nog infästas i väggen på något diskret sätt.
Jag skulle inte ge mig på att bygga något liknande utan ordentliga verkstadsmaskiner (och då gillar jag att jobba lite mer "fritt" med handverktyg)
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Det är viktigt att alla hyllor och alla diagonala stag är identiska så när du bestämt dig för mått och design så bygg jiggar för kapning och montering.
Det kommer ta lite tid att bygga dem men det har du igen sedan, både tidsmässigt och resultatmässigt.
Det kommer ta lite tid att bygga dem men det har du igen sedan, både tidsmässigt och resultatmässigt.
Tack för för svaret👍🏻🙏🏻T Testarn skrev:
Jag är tacksam för alla tips och hjälp jag fått
Klicka här för att svara