Hej!

Skulle behöva er hjälp med en sak. Jag är ute efter en adapter/hylsa/bits som man fäster på skruvdragaren som gör att man kan skruva in sk. skruvkrokar.
Har för mig att det är någon form av bits med en skåra eller liknande i så att inskruvandet av krokar går lekande lätt. Jag vet att jag sett detta tillbehör på Clas Ohlson/Jula men nu när jag väl ska ha den så tycks jag inte kunna hitta den igen.

Vore väldigt tacksam om någon vet lite mer om detta tillbehör som jag yrar om!

Mvh Daniel

Bosch brukar ha det runt jul och nyår tillsammans med en mindre skruvdragare typ 3.6v.

Hoppas det hjälpte dig, annars får du leta på google.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Jag brukar dra fast en krok i skruvdragaren som man sen krokar i kroken med och skruvar.

Den där festoolgrejen ser ut som något man fixar ihop själv med en fast hylsa och en vinkelslip annars.

Redigerat:
Joens skrev:
Bosch brukar ha det runt jul och nyår tillsammans med en mindre skruvdragare typ 3.6v.

Hoppas det hjälpte dig, annars får du leta på google.

Låter som om du pratar om den där vinöppnaren som följer med Bosch IXO? Det är inte en sådan jag menar.

S
brukar finnas i olika större bitsatser. kolla clas ohlson

raveper skrev:
Jag brukar dra fast en krok i skruvdragaren som man sen krokar i kroken med och skruvar.

Den där festoolgrejen ser ut som något man fixar ihop själv med en fast hylsa och en vinkelslip annars.
Hmmm, smart det där med skruven. Dum man känner sig.

Tack för era svar!

orsla skrev:
Hmmm, smart det där med skruven. Dum man känner sig.

Tack för era svar!
Då är vi två, tar med mig det hopplöst enkla men funktionella tipset :)

Jag tror att den Y-formade grejen uppe till vänster i bilden är vad du frågar efter. http://www.jula.se/bitssats-100-delar-172014

Däremot tror jag att ravepers tips om krok i skruvdraren är bättre, "Y-et" är lite svårjobbat tycker jag.

Y:et är ju en vingmutterdragare enligt texten..

Aha, jag var på helt andra saker och yrade om.

raveper skrev:
Y:et är ju en vingmutterdragare enligt texten..
Men den går bra att dra krokar med ändå.

TS: hur många krokar ska du fästa?

Annars går det bra att dra med nästan vad som helst med ett tvärgående hål i. En bladskruv. t.ex.

Är det kanske denna du är ute efter?

Condrive

313507-jpg.jpg
313507b-jpg.jpg
zoom.gif

Condrive är ett nytt och smart sätt att enkelt och smidigt montera öglor och krokar. Fästs på skruvmejsel/dragare. Med automatiskt stopp - samma avstånd på kroken vid varje tillfälle.

Art.nr: 313507

http://www.jula.se/condrive-313507

PS. Kanske borde rubriken ändras till något bättre DS.

"Med automatiskt stopp - samma avstånd på kroken vid varje tillfälle." Trist. Det innebär ju att krokens öppning kan hamna neråt beroende på hur gängorna "biter fast"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.