1 355 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Något för tjock isolering för väggen, funkar det?
Har börjat riva ner mellanväggarna mellan sovrum för att sätta plyfa och gips innan jag målar dessa.
Tänkte att jag skulle isolera när jag ändå har väggen öppen för att minska ljudnivån lite.
väggarna verkar vara byggda med 40mm regel vilket inte är allt för vanligt idag och isoleringen som säljs är 45mm.
Frågan är, inte kan det väl vara svårt att komprimera glasullsplattorna från 45mm till 40mm så att de passar?
Tänkte att jag skulle isolera när jag ändå har väggen öppen för att minska ljudnivån lite.
väggarna verkar vara byggda med 40mm regel vilket inte är allt för vanligt idag och isoleringen som säljs är 45mm.
Frågan är, inte kan det väl vara svårt att komprimera glasullsplattorna från 45mm till 40mm så att de passar?
Det borde gå bra. Men de är mer motsträviga än man kan tro, på grund av den stora ytan. I värsta fall kan du "skala av" lite isolering.C Cerb skrev:Har börjat riva ner mellanväggarna mellan sovrum för att sätta plyfa och gips innan jag målar dessa.
Staffan
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är detta något att oroa sig för?
Bastu -
För tjock lager tjärvitriol
Fasad -
Vad är det för något som växer i mitt badrum?
Övrigt husrelaterat -
Hur tjockt flytspackel för elektrisk golvvärme och armering
Byggmaterial & Byggteknik -
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten