36 689 läst ·
17 svar
37k läst
17 svar
något bra lim för spricka i plasttank?
Jag hade en spricka i min plasttank på en gammal kross (det läckte precis brevid bensinkranen).
Det åtgärdades genom att slipa rent runt sprickan med ett fint sandpapper, tvätta och torka noga med t-röd och sen spackla på ett 0,5cm tjockt lager med kemisk metall... håller än idag, jag kan dock inte lova att det håller för dig. Olika plaster har nog olika egenskaper
Det åtgärdades genom att slipa rent runt sprickan med ett fint sandpapper, tvätta och torka noga med t-röd och sen spackla på ett 0,5cm tjockt lager med kemisk metall... håller än idag, jag kan dock inte lova att det håller för dig. Olika plaster har nog olika egenskaper
De dyra svetsprylarna är väl inte så där våldsamt dyra. Det förutsätter dock att du har eller kan tänka dig att köpa en varmluftspistol med fininställning för temperaturen, typ Steinels "digitala". Deras munstycke för plastsvetsning kostar väl en hundring, tilisatsmaterial till tjugo tankar kostar väl en femtiolapp.
Har gjort samma. FungerarR Raukman skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden