4 367 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Någon som vet!!!
Finns det ingen på detta forum som har någon koll överhuvudtaget på asfalt, har startat flera trådar tidigare med samma undran, men inte ett ända svar jag har fått.
Nån som vet ca priset på asfalt, vilka typer som finns och ev. vilka som utför asfalteringar..(bor i nordöstra skåne)
Har letat som en gnu efter info ang. detta, men ack nej ingen info finns att finna.
Vädjar till trogna forumbesökare att mätta mina önskemål om svar på denna frågan.
Med en gnutta aggresiva hälsningar /Bengan
Nån som vet ca priset på asfalt, vilka typer som finns och ev. vilka som utför asfalteringar..(bor i nordöstra skåne)
Har letat som en gnu efter info ang. detta, men ack nej ingen info finns att finna.
Vädjar till trogna forumbesökare att mätta mina önskemål om svar på denna frågan.
Med en gnutta aggresiva hälsningar /Bengan
Jag fick en lapp i brevlådan i somras från SKANSKA och de skulle ha 150 + moms per kvadrat för asfalten, underarbete med bärlager osv fick man fixa själv.
Det som verkar variera är tjockleken på asfalten och priset följer tjockleken..
Det som verkar variera är tjockleken på asfalten och priset följer tjockleken..
Anderssons Asfaltarbeten
Kolamossev. 14, 290 34 FJÄLKINGE
Telefonnr/Faxnr 044-573 34
Mobiltfn 070-469 70 48
Kolla med dom, jag har ingen erfarenhet av firman. Dock tror jag att de stora bjässarna är dyrare.
Å dom engelska asfaltarbetarna ska du passa dig för.
Det finns mängder med olika sorters asfalt. Den billigaste sorten är den som blir kletig då det blir varmt. (Håller inte ens för ett motorcykelställ.) Beroende på hur mkt det är som skall asfalteras, om det är backar, samt vilket underlag det är, bör Du ta in minst två som Du ber om offert.
Och var tydlig med vad Du vill uppnå. Annars går dom på att alla tror att asfalt är asfalt och väljer den billigaste skiten.
PS. Glöm inte ett vägtäcke under för att stoppa växtlighet.
Och var tydlig med vad Du vill uppnå. Annars går dom på att alla tror att asfalt är asfalt och väljer den billigaste skiten.
PS. Glöm inte ett vägtäcke under för att stoppa växtlighet.
Vägtäcke ?? vad innebär det?
Var noga med underarbetet. Om underlaget inte är packat väl så kommer det fort att bli pölar och hjulspår. Underlaget måste packas med en maskin som är tyngre eller lika tung som den som asfalteringsfirman använder. Du kan ju be dem att packa underlaget med deras vält innan de börjar att asfaltera.
F.d vältförare-skanska
F.d vältförare-skanska
Det finns många man kan fråga om asfalt peab skanska sandahls och zeax.se har en fråga oss sida eller mail.
Medlem
· Älvsborg/Göteborg
· 235 inlägg
undrar detsamma.. om någon har koll på vad det kan tänkas kosta!?
Vi fick vår infart asfalterad av Vägverket produktion. Jag "haffade" dem när de höll på att lag hål i gatan utanför. Vi asfalterade infarten 1½ meter in från länsvägen, totalt ca 11-12 kvm. betalade ca 400:- per kvm (lite drygt tror jag) vitt mot faktura. Då ingick att de grävde ur ca 15cm, la på grus, paddade och la på asfalt enligt vägstandard. Dyrt tyckte jag att det var, men vi slapp i alla fall igångsättningskostnad eftersom de var på vägen utanför. Dessutom var vi tvungna att asfaltera 1½ in från vägen, det var ett krav när vi fick tillståndet för infarten.
Klicka här för att svara