C
Håller på med med reparationer av fasaden som delvis består av puts på Träullit. Bitvis är det gamla skador där träulliten i mer eller mindre har ruttnat bort. Alltså behöver jag snabbt få tag på några enstaka skivor för att kunna laga i där det är dåligt.

Men jag har insett att detta inte är något som bygghandlarna normalt har på lager. Och skall jag beställa misstänker jag att det både tar tid och att det är större volymer som gäller.
Någon som vet om och i så fall var man kan få tag på enstaka skivor?

Finns , sök på Traullit.se och se återförsäljare i landet

C
J jonaserik skrev:
Finns , sök på Traullit.se och se återförsäljare i landet
Kollade med Optimera igår, men det är beställningsvara där. Enligt uppgift samma sak hos Karl Hedin. Båda med på ÅF-listan.
Du råkar inte ha ett konkret tips?

Var är du i landet

C
Västmanland eller Stockholm

Ska kolla in läget återkommer måndag, hur mycket samt hur tjocka ska dom vara

C
30 mm, enstaka skivor som sagt. Just nu räcker det med en, men vi kanske stöter på fler ställen där det är dåligt.

C
C
Uppdatering: Om någon läser den ovan länkade anvisningen från Träullit och tycker det låter bra med "Påse med 0,7 kg träull erhålles utan kostnad av Träullit." så är det lite för bra för att vara sant.
650 kr, inklusive frakt, fick jag betala för en säck. Så ett tips är att köpa träullen billigare någon annanstans, kan inte tänka mig att det är något speciellt med deras ull.

C cpalm skrev:
"Påse med 0,7 kg träull erhålles utan kostnad av Träulli
Kan kanske finnas något att använda från ett större snickeri och då är det nog GRATIS

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.