Hej, vi har köpt hus och bott där i ca 2 månader. Jag hittade detta i krypgrunden, Och undrar om någon vet vad det är. Säljaren som bodde här innan hade ingen aning.
Info om huset.
Krypgrunden är från -66
Har haft egen brunn men har nu kommunalt.

Finns även en grej på tomten som jag inte har någon aning om vad det är. Är ca 1,5 m från krypgrunden så antar att dessa är ihopkopplade på något sätt.

Kan även tillägga att anledningen till att jag kollade krypgrunden är att huset ligger på berg och ville se om det rann in vatten, vilket det gjorde så hade 10cm med vatten där inne när jag kollade.

• Gammal trycktank och pump i en krypgrund, eventuellt en del av ett äldre vattensystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Okänd anordning med rör och kablar i en fuktig krypgrund från -66.
    Skapa konto
  • Person i gröna stövlar står framför ett öppnat brunnslock med något okänt i hålet.
    Skapa konto
Tanken är en hydrofor, till den är kopplat en pump(den svarta). Troligen har du en brunn utanför huset.

Immobil Immobil skrev:
Tanken är en hydrofor, till den är kopplat en pump(den svarta). Troligen har du en brunn utanför huset.
Aha okey tack så mycket, så det är egentligen inget som används då? Eftersom vi har kommunalt

Y Yoggibjörn skrev:
Aha okey tack så mycket, så det är egentligen inget som används då? Eftersom vi har kommunalt
Troligen inte, men det kan ju vara bra att ha eget vatten för att vattna i trädgården om det skulle bli restriktioner för det kommunala vattnet.

• Gilla
Yoggibjörn och 2 till
  • Laddar…
Y Yoggibjörn skrev:
Testa om det funkar. Billigare än kommunalt, Kanon till bevattning och biltvätt t.ex. ;)

• Gilla
Yoggibjörn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.