dbpetrol skrev:
Låter intressant!

...MEN...

Jag blir ofta skeptisk till sidor på internet där de försöker sälja saker och inte ens korrekturläst informationen. T.ex. står det att det ingår "Agronomiska fjärrkontroller". Det kan ju vara jag som är dum och inte fattar men vad ska man med "lantbruksvetenskapliga fjärrkontroller" till??? Jag bor ju mitt i stan :) (Agronomi = lantbruksvetenskap).
Dom har nu tydligen ändrat till "Ergonamiska"....vad nu ergonamiska är för något.:blushing:
A och O sitter ju inte ens nära varandra på ett tangenbord...

Glufsglufs skrev:
Dom har nu tydligen ändrat till "Ergonamiska"....vad nu ergonamiska är för något.:blushing:
A och O sitter ju inte ens nära varandra på ett tangenbord...
Tyvärr hur kul som helst... man undrar lite över svenskkunskaperna ibland faktiskt... känns väldigt oseriöst i vilket fall som helst...

Någon som har köpt och kan rekommendera (eller inte) Securityswedens ny larm 868 Mhz Gripen SST-901. Man får ju många delar för rimlig summa men frågan är om det är något att ha eller man köper bekymmer ?

Jag ringde just och pratade med dom och det verkar som de flesta försäkringsbolag klassar detta larm som OK. Dock mer specifikt fick jag inte ut gällande det.

Det jag kan tycka är bra är att det är en hybrid-lösning, alltså att man kan köra både trådlöst och trådbundet.

Dock som vanligt med uppstickare, endast dom säljer reservdelar som jag fick det förklarat för mig.

Men specen verkar ok såsom priset, nu undrar jag som Blauvinge, någon som använt sig av larmet samt någon som installerat samt programmerat upp det?

Ett tips !

Finns ett nytt kvalitets Hybrid larm till salu på Byggahus under säljes sektionen.
Lägre pris än att importera själv dessutom.

Mvh ;)

Fortfarande ingen som installerat och kan ge oss "first hand feed back" ?

Ja, det måste finnas någon i sverige som installerat detta larm?

Inte ens återförsäljaren?

Verkar konstigt i så fall....

Har en granne som köpt detta larm. Han ska installera i helgen.
Ska spana in hans installation.
Men sen är det ju bara time will tell... hur bra det funkar, om det falsklarmar mkt eller tappar detektorer ofta osv.

Härligt, en som provar "live"!

Ska bli intressant att höra rapporten!

Nå'n info om hur det funkat vid och efter installation ?

Mvh B.

Hello
Nja, grannen spottade och fräste lite. Leveranstid 2 veckor blev 6 veckor. Men nu har han fått grejerna och har hållt på att programmera sakerna i helgen. Han skulle återkomma när han fått fason på det.
That´s it for now...

Hej,
Jag har också varit nyfiken på det här larmet, Gripen SST-901 868 Mhz. Det har de funktioner jag ville ha samt ett mycket bra pris så jag bestämde mig för att köpa ett.
Har också fått vänta på larmet men för en vecka sedan kom det äntligen.
Har ingen erfarenhet av larm tidigare men är "lite tekniskt lagd" så efter en stunds läsning av manualen och funderande med "trial and error"
gick det att programmera det med rätta funktioner.
Manualen kunde vara mer tydlig, vissa instruktioner är obegripliga, (maskinöversatt?) så det är lättare att lära sig hur systemet är uppbyggt genom att prova.
Jag har lagt in två olika zoner och allt fungerar som det ska så här långt. Jag har rörelsedetektor och dörrmagneter.
Har bara kört i skarpt läge några dagar än så jag får återkomma om hur det fungerar på sikt.
Texten i larmet är på svenska men röstmeddelanden är på engelska.
Fjärrkontrollerna är smidiga, man kan också aktivera/avaktivera på manöverdelen.
Har många olika inställningar,kan få sms (då står det vilken enhet som löst ut) eller bli uppringd på mobilen.

MVH
Ander s

ÄNTLIGEN en försökskanin =)
Är på vippen att beställa ett med tanken att det fasen omöjligt kan vara sämre än de som säljs på EBay för ett par tusingar.. Rapportera gärna igen om några veckor.

Har du testat leka tjuv ännu löst ut larmet?

Ja, jag försökte smita in osedd via altandörren men rörelsedetektorn slog till direkt
och larmet löste ut. Det är en inbggd sirén i manöverdelen som låter "normalt" men det följer med en extra med väldigt högt ljud.
Jag öppnade rörelsedetektorn när strömmen var påslagen i manöverdelen, tänkte inte på att det är ett skydd där så larmet löste ut, höll på att få hjärtstopp när sirénen startade.

Hej på er.
Har köpt och installerat gripenlarmet och provkört det någon vecka nu. Måste säga att jag är väldigt nöjd med det. Anledningen till att jag köpte det var att det hade alla de funktioner som jag ville ha och till ett väldigt bra pris. Letade runt ganska länge innan och det var antingen för dyrt eller hade jag fått strunta i nån av de funktioner jag ville ha. Har som sagt inte haft det så länge än men det verkar vara ett bra larm. Hade lite problem med en deckare i början men det löste sig. Något annat som är väldigt positivt är att om man har en fråga eller problem och mailar till securitysweden så är de väldigt snabba på att svara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.