Jag är en extrem nybörjare kan jag ju börja med att säga, men jag skulle behöva veta vad jag behöver för verktyg för att skruva upp en sådan här, då jag vill byta låsanordning på inne dörrarna:

• Närbild av en dörrlås med synlig skruv, vilket tyder på att man behöver en skruvmejsel för att byta låsanordningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Torx T20 eller 25 skulle jag säga.

• Gilla
spindelbygg
  • Laddar…
Torx T20 till skruven i bild däremot kan jag inte avgöra om det är insex eller torx till trycket (handtaget).

• Gilla
spindelbygg
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Torx T20 till skruven i bild däremot kan jag inte avgöra om det är insex eller torx till trycket (handtaget).
Det är insex till trycket :)

• Gilla
spindelbygg
  • Laddar…
Tack, nu kom jag två steg på vägen, men hur i hela fridens namn gör jag nu ?? ( vet att jag är en väldigt stor nybörjare :)

• Dörr med monterad cylinderlås och ett separat oklar övre insats.
    Skapa konto
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Lite osäker på just den modellen, men typiskt så är det två alternativ, antingen vrider du "ringen" och skruvar loss den. Alternativt så är det en liten stoppskruv i underkant som du ska lossa för att sedan ta bort den.

Titta underifrån, är det ingen skruv, börja vrida och se vad som händer.

Du lossar rosetterna som i klippet.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Alltså jag går bet på den, ser lätt ut i klippet, men jag har försökt såpass hårt så den blivit skadad, vet inte riktigt vad jag gör för fel, har tagit med en bild till, som kanske gör någon klokare på vad jag kan ha gjort för fel:

• Skadad vägg med ojämn skarv och vägguttag, tecken på felaktig DIY-installation.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.