Är det någon här som varit på Hasseludden Yasuragi? Vad tror ni de har för stenar på golvet i sin spa/duschavdelning? Stora, ojämna med ruffig yta. Skulle vilja göra något liknande...

Jag har varit där. Jag tycker faktiskt att deras stenar är lite väl grovporiga och vassa, nästan som lavastenar. Jag skulle inte vilja ha dem hemma. Ingen aning om vad det är däremot.

J
Vill minnas att de är vanlig skiffer det har men håller med pinebar, de är väl grova.

Bauhaus säljer skiffer billigt.

Hmm, ja de är kanske väl grova. Fast det var väl liksom det som tilltalade... Är dock lite orolig för vad tvål (surt ph) och hårt vatten skulle göra med det nya badrummet med skiffergolv. Fast de kanske bara har neutral tvål på Yasuragi.

J
Rebeckaf skrev:
Hmm, ja de är kanske väl grova. Fast det var väl liksom det som tilltalade... Är dock lite orolig för vad tvål (surt ph) och hårt vatten skulle göra med det nya badrummet med skiffergolv. Fast de kanske bara har neutral tvål på Yasuragi.
ph 5,0 - 5,5 står det på deras flaskor

:)

Frugan köpte ett par liter...

Men det är ju inte neutralt pH? Borde inte deras golv "frätas bort" då?

J
Rebeckaf skrev:
Men det är ju inte neutralt pH? Borde inte deras golv "frätas bort" då?
Det är lugnt när det inte går under 3-4 tror jag, sedan späs ju tvålen fort med vattnet.

Basalt då? Är det syrakänsligt? Såg att det finns på bauhaus till bra pris.

J
Rebeckaf skrev:
Basalt då? Är det syrakänsligt? Såg att det finns på bauhaus till bra pris.
Basalt tål inte syra.

Nehej. Ja, tak för all input i alla fall. Ska tillbaka till Yasuragi en andra gång på onsdag i nästa vekca för att se om jag gillade det så mycket som jag tror. Kanske har drömt upp mig på hur fantastiskt jag tyckte att det var... :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.